Президент України видав Указ про заходи щодо поліпшення доступу фізичних та юридичних осіб до електронних послуг

Дата: 31.07.2019 17:02
Кількість переглядів: 506

Фото без опису30 липня опубліковано Указ Президента України №558/2019 від 29 липня 2019 року  «Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних та юридичних осіб до електронних послуг».

Головна мета  – забезпечення функціонування та захист даних у національних електронних інформаційних ресурсах, доступність та зручність електронних послуг для фізичних та юридичних осіб, а також запобігання корупції під час надання таких послуг.

Зокрема, Указом доручено Кабінету Міністрів провести протягом трьох місяців аудиту функціонування національних електронних інформаційних ресурсів. Основна увага приділятиметься:

  • уніфікації нормативних засад функціонування національних електронних інформаційних ресурсів;
  • використанню єдиного унікального ідентифікатора фізичної особи;
  • активізації наповнення Єдиного державного демографічного реєстру;
  • забезпеченню належної електронної взаємодії національних електронних інформаційних ресурсів;
  • створенню єдиного реєстру адрес вулиць та інших поіменованих об'єктів.

Також Указом встановлюється необхідність протягом 6 місяців проведення верифікації та встановлення тотожності між наборами ідентифікаційних даних фізичних осіб, які оброблюються в національних електронних інформаційних ресурсах. За результатами такої роботи розглядатиметься можливість запровадження електронного перепису населення.

Також наголошується на важливості створення єдиного державного веб-порталу електронних послуг, який дасть можливість:

  • створювати електронні кабінети,
  • отримувати інформацію з усіх національних електронних інформаційних ресурсів
  • перевіряти достовірність інформації, наданої іншою особою щодо її зареєстрованого місця проживання.
  • надавати усі електронні послуги в одному місці;
  • сплачувати адміністративний збір, державне мито, інших платежі з автоматичним заповненням відомостей, необхідних для їх здійснення, та надсилати відповідним суб’єктам інформації про сплату;
  • подавати звернення до державних органів та органів місцевого самоврядування та отримувати інформацію про хід і результати розгляду звернень;
  • проводити опитування щодо ініціатив, проектів у різних сферах суспільного життя.

Указом визначається необхідність протягом 2019 року переведення в електронну форму послуг пов’язаних із:

  • народженням дитини,
  • реєстрацією місця проживання дитини,
  • реєстрацією фізичної особи як платника податків під час оформлення паспорта громадянина України вперше.

Інші пріоритетні публічні послуги мають «стати» електронними протягом 2020 - 2021 років.

Ще один крок - започаткування механізму тимчасової зміни місця голосування без зміни виборчої адреси шляхом подання виборцем відповідної заяви в електронній формі, можливості запровадження електронного голосування під час виборів, референдуму.

Охорона здоров’я також продовжить  функціонувати в електронній системі. Пацієнт повинен мати можливість скористатися електронними сервісами: запис на прийом до лікаря з обранням часу прийому та отримання медичної інформації про себе (інформації про пацієнта, законним представником якого є така особа).

За інформаціє Асоціації міст України


« повернутися до розділу «Регіональні новини»

Код для вставки на сайт