A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Яготинська міська рада
Київська область, Яготинський район

Звіт міського голови 2014 року

ШАНОВНІ ЯГОТИНЦІ, ДЕПУТАТИ, ШАНОВНА ГРОМАДО!

Відповідно до чинного законодавства України дозвольте мені, як міському голові, підбити підсумки виконаної роботи за період з 18 листопада 2010 року по 19 листопада 2014 року. 
Яготин – це місто, де живу і працюю вже 31 рік. Для мене це найдорожча в світі земля і моя споконвічна мрія зробити все можливе, щоб наше місто було красиве, затишне, інвестиційно-привабливе, а його жителі – задоволені і щасливі. 
Свій звіт перед вами хочу почати зі слів подяки кожному, хто повірив в мене і в мою команду. Спасибі вам за терпіння, за довіру, за мудрі поради, за громадянську позицію. Ці роки були для усіх нас нелегкими, але ми працювали сумлінно, старалися не зрадити ваших сподівань. Найголовнішим досягненням вважаю те, що до нас, як до влади, стали ставитися з розумінням. 
Сьогоднішній звіт буде відрізнятись від попередніх - я звітуватимусь перед громадою не за останній рік роботи, а за чотири. Причина для більшості, я думаю, зрозуміла: це відповідь на численні публікації в районній газеті «Яготинські вісті», на шпальтах якої друкуються замовні статті, в яких говориться про мою «нездатність працювати, злочинну бездіяльність» тощо. 
Маю стійке переконання, що держава сильна своїми містами, селами, своїми територіальними громадами, своїми людьми. Змінюючись самі, змінюючи своє місто, ми з вами творимо майбутнє своїх дітей, внуків та віддаємо шану нашим минулим поколінням, нашим ветеранам. 
Розуміючи це, свої зусилля у звітному періоді я зосереджувала на таких основних напрямках: 
- виконання міського бюджету; 
- забезпечення належного функціонування дошкільної освіти, спорту; 
- створення умов для комфортного проживання в місті; 
- покращення торговельного і транспортного обслуговування населення; 
- комплексний благоустрій міста; 
- розвиток малого та середнього бізнесу; 
- залучення всієї територіальної громади до розв’язання загальноміських проблем, прозорість і публічність влади. 
Інформуючи жителів міста про основні напрямки роботи, варто наголосити на двох наступних важливих моментах. Перший – всю роботу я здійснювала через призму своєї передвиборної програми. Другий – мета моєї роботи завжди була, є й буде одна: все намічене робити для яготинців та в ім’я яготинців. Власне кажучи, інакше просто бути не може. 
За період роботи з 19 листопада 2010 року по листопад 2014 року проведено 50 пленарних засідань міської ради шостого скликання, на яких ухвалено 2794 рішення. 

На сесіях розглядались найважливіші питання життєдіяльності міста, затвердження та внесення змін до міського бюджету, вирішувалися земельні питання тощо. 

За звітний період відбулося 52 засідання виконкому, на яких розглянуто та прийнято рішення щодо 1324 питань. 

Основні з них: розгляд роботи комунальних підприємств, надання дозволів на перебудову приміщень, присвоєння адрес, підключення до міських водопровідних мереж, надання матеріальної допомоги та інші. 

За каденцію Яготинської міської ради шостого скликання всього прийнято – 1334 розпорядження. 

Всі вони видаються з метою забезпечення оперативного вирішення питань життєдіяльності міста, належного виконання своїх посадових обов’язків працівниками міської ради тощо. 

«Моя програма для кожного з Вас, для щоденних змін на краще» - саме цими словами я розпочинала свою передвиборчу програму. Як на сьогодні вона реалізована - оцінювати звичайно вам… 
Ідучи на вибори, я ставила перед собою кілька першочергових завдань. 
Перше - формування команди професіоналів-управлінців. 
До міської ради прийшли люди, яких Ви добре знаєте, які здатні працювати і сприяти вирішенню питань кожного з Вас. Це реально зробити, якщо є єдність думок, цілей і, найголовніше, бажання працювати на користь громаді. Результати роботи за ці роки ви можете оцінити самі. 
По-друге, в своїй програмі я наголошувала на необхідності організації діяльності влади на принципах прозорості, відвертості, підконтрольності громаді. 
Міська рада у повному обсязі забезпечує право яготинців на доступ до публічної інформації – витяги із роботи пленарних засідань, основні рішення міської ради та виконкому, плани роботи, діяльність міської ради друкувалися на сторінках додатку до районної газети, а зараз друкуються в міській газеті «Яготин – місто моє» та систематично висвітлюються на офіційному сайті Яготинської міської ради, який працює з 2012 року. 
Більше того, на минулому тижні був створений новий офіційний сайт Яготинської міської ради, більш зручний у користуванні, з можливістю перегляду відеозаписів сесій міської ради та основних подій, які відбуваються у місті. Для більш зручного написання заяв, з якими громадяни звертаються до міської ради, на сайті розміщуватимуться зразки заяв, перелік необхідних документів, тощо. Таким чином, громадяни, не виходячи з дому, зможуть отримати необхідну інформацію та належним чином підготуватись ще до початку звернення до міської ради. Це в якійсь мірі є прообразом Єдиного вікна. 
Також нещодавно у приміщенні міської ради встановлено інформаційний кіоск. Всі бажаючі можуть швидко отримати через нього доступ до публічної інформації, розпорядником чи власником якої є міська рада. Зазначу, що на придбання цього кіоску не було витрачено жодної гривні бюджетних коштів. Його ми отримали як переможці проекту «Доступ до публічної інформації в малих містах України». Проект реалізовувався за фінансової підтримки Європейського Союзу. 
Для більш оперативного вирішення питань життєдіяльності міста проводиться прямий телефонний зв'язок «Гаряча лінія». 
Згідно затвердженого графіка, моїми заступниками, керівниками комунальних підприємств міської ради проводяться виїзні прийоми громадян безпосередньо на підприємствах, установах та організаціях, на прибудинкових територіях багатоквартирних будинків та окремих мікрорайонах міста. 
З метою здійснення більш дієвого контролю запроваджено підбиття підсумків виконання документів та доручень на щотижневих нарадах при міському голові. 
Засідання пленарних сесій міської ради та її виконавчого комітету є абсолютно відкритими. Кожен громадянин, за бажанням, може бути присутній на них, а багато хто вже скористався такою можливістю. 
Всі ці роки структурними підрозділами та посадовими особами міської ради проводилася відповідна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених ними питань, задоволення законних вимог заявників, усунення причин, що породжують заяви та скарги. 
Протягом звітного періоду з 19 листопада 2010 року по 17 листопада 2014 року до міської ради надійшло 11323 звернення. 
Міським головою та його заступниками проведено 177 особистих прийоми, на яких прийнято 1376 громадян. 
В загальному за цей період до міської ради від організацій надійшло 4595 листів, від громадян – 6687 звернення. 

По-третє, обов’язковим бачила для себе щорічний звіт міського голови перед громадою, що і виконую сьогодні вже вчетверте. 

По–четверте, в своїй програмі я наголошувала на необхідності створення громадського контролю. Важливою складовою життя міста не в останню чергу є прямий та відкритий діалог між органами місцевого самоврядування та територіальною громадою, яку вони представляють. Такий діалог сприяє розвитку громадянського суспільства та, як наслідок, втіленню в життя прагнень громади через громадські об’єднання (організації). Задля налагодження такої співпраці при Яготинській міській раді за ці роки створені: 
- рада підприємців; 
- громадська рада; 
- координаційна рада політичних партій. 
Ці дорадчі органи охоплюють значну частину верств населення та безпосередньо впливають на процес прийняття рішень міським головою, міською радою, її виконавчим комітетом. 
Крім того, постійна увага надається ініціативам громадських та ветеранських організацій, організаціям інвалідів, чорнобильців, воїнів афганців. Зокрема, за активної співпраці з Яготинською районною організацією воїнів-інтернаціоналістів, фінансової допомоги депутата обласної ради Мостіпана О.О. встановлено пам’ятний знак воїнам-інтернаціоналістам на Алеї Слави. Спільно з громадською організацією інвалідів-чорнобильців встановлено пам’ятний знак ліквідаторам аварії на ЧАЕС. В минулому році за ініціативи Громадської організації ветеранів війни, праці та військової служби встановлено Стелу Героїв праці та Стелу повних кавалерів ордену Слави. В 2014 році до Дня міста, дякуючи депутату обласної ради, директору «ПАТ «Яготинський маслозавод», почесному жителю міста Сіренку О.О. було встановлено стелу «Слава героям України». 
Для ще більшої відкритості ми започаткували діяльність громадських інспекторів, як гаранта гласності у роботі міської ради. Здійснюється громадський контроль у сфері перевезень пасажирів міськими автобусами та благоустрою через роботу громадських інспекторів (Богатир Г.М., Коберник Г.І., Белбас І. П., Донець Т.Ф., Швацький В.Г.). 
5. Молодіжна політика. 
Мені дуже приємно говорити сьогодні про те, що до суспільно-політичного життя міста все більш активно долучається наша молодь, яка стає не тільки ініціатором, а й виконавцем змін на краще. 
З ініціативи громадської організації Духовно-спортивно-оздоровчого клубу «Воїн Світла» неодноразово проводились заходи по наведенню порядку в місті. Ними було ініційовано проведення суботників на території Калинової Алеї, де проводилась розчистка чагарників та, в усім знайомому та улюбленому місці відпочинку яготинців - Сорочому Яру, де були встановлені столики з лавочками та дерев'яні баки для сміття, прибрано багато всього, що залишали після себе відпочиваючі. 
Також молоддю громадської організації Духовно-спортивно-оздоровчого клубу «Воїн Світла» проводиться патрулювання міста у вечірній час з метою підтримання громадського правопорядку. 
Молоддю міста було підтримано акцію «Зробимо Україну чистою». Під час акції в парку нашого міста була проведена вирубка чагарників та зібрано багато сміття. 
Ініціатором відновлення лавочок, що розміщені вздовж стежки, яка проходить через парк зі сторони центру міста до стадіону «Колос», виступив Олег Дробот. 
Спільно з громадськими активістами (Чечуй А.В.) запровадили на території міста Яготин діяльність громадських інспекторів з охорони довкілля, які займаються очищенням водних об’єктів міста в тому числі від браконьєрських сіток та інших незаконних засобів лову живих водних ресурсів. 
Мають бажання долучитися до цієї справи і члени новоствореного «Клубу рибалок Яготина», які визначаються з кандидатурами своїх представників для отримання посвідчень громадських інспекторів з охорони довкілля. 
Ініціативною групою молодих людей, за підтримки міської ради та за погодження Яготинського РВ ГУ МВС України, створено Громадську організацію «Правопорядок», яка діє на зразок колишніх Добровільних народних дружин, а переважна більшість її членів, крім цього, входять до Духовно-оздоровчого спортивного клубу «Воїн Світла», що відомий яготинцям своєю участю в спортивному та громадському житті міста (Горя В.С, Кацап С.В., Симоненко В.В.). При Яготинській міській раді створено молодіжний виконавчий комітет до складу якого увійшли представники кожного навчального закладу міста. 
6. Запорукою успішного здійснення запланованого є виконання міського бюджету. 
До міського бюджету з 01.01.2014 по 01.11.2014 надійшло 15 млн. 715 тис. грн. надходжень загального та спеціального фондів, в тому числі дотації вирівнювання 76,6 тис. грн., субвенції з державного бюджету на ремонт доріг 757,2 тис. грн. 
Виконання плану доходів міського бюджету в цілому складає 101,9 %. Тобто, за вказаний період фактичні надходження доходів перевищили заплановані на 287 тис. грн. Виконано план доходів по загальному і спеціальному фондах міського бюджету. 
Основними джерелами надходженнями загального фонду міського бюджету є податок з доходів фізичних осіб та плата за землю. Податок з доходів фізичних осіб складає 63 відсотки, плата за землю – 34 відсотки загальної суми доходів до загального фонду. 
Найбільші надходження до бюджету забезпечили ПАТ «Яготинський маслозавод», ТОВ «Кондитер-транс», ТОВ «Розподільчий центр «ПЛЮС», Яготинське лінійно-виробниче управління магістральних газопроводів. 
Єдиний податок є основним джерелом доходів спеціального фонду бюджету, частка якого становить 81 відсоток від загальної суми надходжень доходів. 
З метою забезпечення наповнення доходної частини міського бюджету, міською радою проводиться постійна співпраця з податковою інспекцією по питанню контролю за порядком, повнотою та своєчасністю сплати податків до міського бюджету. 

Зменшення надходжень доходів до міського бюджету, починаючи з червня 2013 року, спричинило скорочення обсягів виробництва підприємствами та організаціями міста, скорочення чисельності платників податків, працюючих, зменшення фонду заробітної плати, тобто ті чинники, на які міська рада не може вплинути. 

Порівняльний аналіз структури основних видатків міського бюджету за 2011-2014 роки: 

Видатки на дошкільні заклади освіти найближчим часом ще значно зростуть, адже до завершального етапу підходить будівництво двох модульних котелень для дошкільних навчальних закладів № 4 (493 тис. грн.) та № 5 (546 тис. грн.). Планується провести капітальний ремонт системи опалення дошкільного навчального закладу № 1 (547 тис. грн.). 

Не повністю проведені розрахунки за уже виконані роботи по капітальному ремонту доріг вулиць міста. Плануємо зробити капітальний ремонт твердого покриття прибудинкових територій (Незалежності, 82-а; Каштанова алея, 1, 3, 7; ДЮСШ, Незалежності, 50). 
Вказані роботи могли бути виконані значно раніше. Але, в зв’язку з так званим «лімітованим» проведенням розрахунків органами державної казначейської служби, виконання робіт значно затримувались, так як підрядні організації не можуть ризикувати і нести затрати на виконання ремонтних робіт, не маючи гарантії на їх оплату найближчим часом та, враховуючи гіркий досвід минулого року, коли оплату за виконані роботи довелося чекати майже рік. 
Саме з цих же причин, маючи кошти, уже півтора року ми не можемо придбати вкрай необхідні сміттєвози для Яготинської житлово-експлуатаційної контори, автовишку для підприємства по обслуговуванню вуличного освітлення «Міськсвітло». За цей час техніка подорожчала в 1,6 рази, а поставщики відмовляються брати участь у тендерних процедурах. 
Не вдалося провести ремонтні роботи житлового фонду, дооблаштувати Калинову алею та виконати багато інших робіт по благоустрою міста. Причина одна і та ж. Адже до початку виконання робіт необхідно провести експертизу кошторисів, отримати декларацію на початок виконання робіт. Це досить клопітка справа. Якій підрядній організації захочеться цим займатись, нести затрати, не маючи гарантій на своєчасну оплату наданих послуг в час стрімкої інфляції? 
Однак зазначу, що протягом звітного періоду міською радою забезпечувались коштами всі статті видатків, з вини міської ради не було допущено заборгованості по розрахунках з постачальниками та підрядниками за отримані товари, послуги, виконані роботи. 
7. В своїй передвиборній програмі одним із основних завдань для себе я визначала приведення до належного стану житлово-комунального господарства міста. Звичайно, не можу сказати, що це завдання вирішено в повному обсязі. 
З огляду на те, що тривалий час практично не вкладалось серйозних коштів, матеріальна база житлово-комунального господарства потребує модернізації і оновлення. 
ЩО МИ МАЄМО НА СЬОГОДНІ? 

ЖИТЛОВИЙ ФОНД

Однією з важливих ділянок житлово-комунальної сфери є утримання житлового фонду комунальної власності територіальної громади міста, який нараховує 78 багатоквартирних будинків (загальна площа 129 тис. 488 кв. м.), в яких проживає близько 5500 мешканців. 

На виконання прийнятої міською радою Програми реформування житлово-комунального господарства міста Яготина на 2011-2016 роки продовжувалась робота щодо покращення стану житлового фонду та прибудинкових територій. 
Міською радою та житлово-експлуатаційною конторою першочергово було ініційовано обстеження стану житлового фонду. Шляхом проведення виїзних зустрічей з мешканцями будинків комунальної власності, з представниками усіх комунальних служб та працівниками міської ради було встановлено, що стан житлового фонду бажає бути кращим. Роботи по їх належному утриманню раніше майже не пров%

Ми намагались тривалий час (з 2006 року) не змінювати тарифи на житлово-комунальні послуги, але в поточному році були вимушені це зробити, підвищивши їх в середньому на 65% аби зберегти комунальне підприємство, яке надає житлово-комунальні послуги та вчасно в повному обсязі виплачувати працівникам заробітну плату. Адже за період з 2006 року і по цей час мінімальна заробітна плата виросла на 324%, вартість електроенергії - на 152%, вартість паливно-мастильних матеріалів на 457%, вартість природного газу на 377%. Робіть висновок, шановні яготинці, самі.

БЛАГОУСТРІЙ МІСТА

На сьогодні благоустроєм на території міста займається окремий підрозділ Яготинської ЖЕК, що налічує 30 працівників, які обслуговують усю вулично-дорожню мережу. Кожного ранку, при будь-якій погоді, у всі пори року, працівниками підрозділу здійснюється прибирання центральних вулиць міста, вивіз сміття від жителів приватного сектору, підприємств, установ, суб'єктів підприємницької діяльності. 

За звітний період встановлено 93 лавочок на прибудинкових територіях будинків житлового фонду міста, 56 урни для сміття, 22 нових лавочок на Центральній площі міста, Калиновій алеї, зони відпочинку біля міської ради, приведено до належного стану клумби та квітники, встановлено 10 дощок оголошень. 
Силами депутатів Яготинської міської ради, членів виконкому, працівників апарату міської ради, громадян міста у весняний період висаджено по вулиці Незалежності дерева катальпи та липи, проведено акцію щодо висадки бузку на меморіальному комплексі «Алея Слави». Там же, ліквідаторами чорнобильської аварії, висаджено алею з дерев липи. Всього висаджено понад 670 дерев та кущів, зокрема по вулиці Незалежності, провулку Довженка, на клумбах Центральної площі, біля міської ради та на Алеї слави. 
По центральних вулицях встановлено покажчики напрямку вулиць, що дає змогу краще орієнтуватися як місцевим жителям так і гостям міста. У планах міської ради – встановлення відповідних покажчиків напрямку вулиць на кожному перехресті. 
Протягом звітного періоду проводився постійний контроль за станом благоустрою територій підприємств, установ, організацій та торгових закладів, зокрема через щотижневі об'їзди території міста комісією по благоустрою. Започатковано проведення щомісячної наради з благоустрою з керівниками підприємств, установ, організацій з висвітленням фотоматеріалів. Хочеться зауважити, що дана практика дає позитивні результати. 
Влаштовано Калинову алею для відпочинку громадян поблизу Яготинської центральної районної лікарні із встановленням декоративних ліхтарів, лавочок, урн для сміття, кованого куща калини з декоративним підсвічуванням, скульптур казкових героїв та гранітної книги з написом меценатів, які допомагали міській раді при влаштуванні Алеї. 
Не стоїть міська рада осторонь і питання прибирання лісопаркової зони, хоча вона і перебуває на балансі Переяслав-Хмельницького Держлісгоспу. З питання передачі парку у комунальну власність міста міська рада зверталася до народного депутата Міщенка С.Г., але воно до цих пір залишається невирішеним. Хоча за допомогою керівників та колективів підприємств, установ, організацій, навчальних закладів вдається підтримувати порядок на закріплених за ними ділянках. 
Силами комунального підприємства міської ради проведено благоустрій прилеглої території до стадіону «Колос», облаштовано клумби. 
Бетонним парканом обгороджено території будинків по вулиці Незалежності, Шевченка, Пирятинська, Вокзальна, провулку Довженка. 
Приємно те, що питання благоустрою ми з вами вирішуємо разом, адже живемо ми в спільному домі, який називається ЯГОТИН. 
До святкування Нового року проводилися конкурси по оформленню торгових закладів, підприємств, установ, організацій новорічною ілюмінацією. Я дякую всім за участь і впевнена, що зустріч Нового 2015 року теж не стане виключенням. 
З метою ліквідації стихійної та незаконної торгівлі громадянами на проїжджих частинах, встановлено торгові місця для торгівлі сільськогосподарською продукцією (біля магазину АТБ в центрі міста та на Привокзальній площі). Тим самим покращено ситуацію з організації та безпеки дорожнього руху та дотримання санітарних вимог при реалізації сільськогосподарської продукції. Завдяки цьому в місті ліквідовано одвічну проблему стихійної торгівлі в районі залізничної станції. На даний час торгівля здійснюється виключно на ринках у місті та торгових рядах. 
Для покращення стану благоустрою в місті на протязі року регулярно проводяться суботники та місячники по благоустрою. Хочу подякувати кожному за активну громадську і життєву позицію, завдяки якій наше місто стає красивим і затишним. 
Із залученням фахівця державного підприємства «Київлісзахист» проведено обстеження та визначення аварійно-небезпечних сухостійних дерев у кількості 412 штук. На сьогоднішній день видалено більше 244 таких дерев і роботи продовжуються. 
Питання благоустрою завжди на контролі міської ради. За порушення Правил благоустрою комісією з питань благоустрою складаються протоколи про адміністративні правопорушення, які направляються на розгляд адмінкомісії при Яготинській міській раді. 
Згідно Правил благоустрою міста Яготина на кожного власника домоволодіння, який не уклав договір на вивіз сміття, сьогодні можна складати протокол про адміністративне правопорушення і притягувати до адміністративної відповідальності з накладенням штрафу від 340 до 1360 грн. Я розумію, що не всі мають можливість прийти в комунальне підприємство і укласти договір (є одинокі пенсіонери, інваліди та інші соціально вразливі верстви населення). Для цього ми започаткували виїзди у мікрорайони працівника Яготинської ЖЕК, що відповідає за укладення договорів. Скажу так: це дало позитивні результати, адже кількість укладених договорів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилася. 

На жаль, в ряді випадків відмовляються укладати договори не люди похилого віку чи соціально незахищені категорії населення, а громадяни, які не замислюються над тим, яке довкілля вони залишать після себе прийдешнім поколінням. 

Виникає запитання: а куди з цих будинків дівається сміття? Чи не це є причиною виникнення стихійних сміттєзвалищ, які постійно «виростають» у нашому місті? Адже це сміття не везуть у місто мешканці сусідніх районів! 
Хочу звернути увагу на те, що станом на сьогодні у місті налічується близько 7200 приватних будинків, а договорів на вивезення сміття близько 3000, хоча укладення договорів на вивезення твердих побутових відходів є обов'язковим. Це передбачено законами України «Про благоустрій населених пунктів», «Про відходи», Правилами благоустрою та утримання територій у місті Яготині.
Підрозділом із благоустрою постійно проводиться ліквідація стихійних смітників. Хотілося б сподіватися, що вони ліквідуються назавжди, але це залежить не від мене і не від працівників комунального підприємства, а передусім від нас, шановні яготинці. Давайте разом дбати про чистоту і затишок у нашому місці. 
Як підсумок роботи, за результатами проведених обласних конкурсів «Місто найкращого благоустрою» наш Яготин двічі поспіль займав ТРЕТЄ місце. 
Але, паралельно з цим в місті є проблема,яку я теж поки що не змогла вирішить. Це несанкціонований смітник, який знаходиться на вулиці Кільцевій, майже в центрі міста, тільки задумайтеся, з 1976 року! 
Що зроблено на сьогодні? 
Проведено обгородження території смітника бетонним парканом для недопущення його «розростання» та для запобігання рознесення вітром сміття. 
Міською радою укладений договір з суб’єктами підприємницької діяльності на видалення зі смітника твердих побутових відходів (вторинної сировини). Для полегшення гасіння пожеж та під’їзду спецтехніки, територія розбита на окремі квартали. На територію смітника підведена електрична енергія. 
Основною проблемою залишається виділення земельної ділянки під новий полігон побутових відходів, адже відповідно до Закону України «Про відходи», інших нормативно-правових актів та санітарних вимог, полігон побутових відходів має знаходитися за межами міста. У цьому напрямку ми вже розпочали працювати та неодноразово зверталися до Яготинської районної державної адміністрації. В подальшому ми будемо вирішувати це питання спільно з керівництвом району. 
Щодо роздільного збору твердих побутових відходів. 
За обласною Програмою поводження з побутовими відходами міська рада отримала 35 контейнерів для роздільного збору твердих побутових відходів (ПАПІР, СКЛО, ПЛАСТИК). Отримано спеціальний автомобіль для їх вивезення, частину контейнерів уже встановлено на прибудинкових територіях багатоквартирних будинків поряд із звичайними контейнерами. На сьогодні контейнери встановлені в районі ПТФ, ЦИНСу, Каштанова алея 1,3,7, Незалежності, 52, 94-а. 
Для вирішення ще одного питання в місті ми підійшли «по-європейськи» - це встановлення громадських вбиралень (біотуалетів). Всього їх закуплено 6 шт. та встановлено на території міста: в центральній частині, поблизу дитячого майданчика «Рошен», що поряд зі стадіоном «Колос», на території Алеї Слави, біля Яготинської дитячої школи мистецтв. Та знову ж, нерідко можемо бачити зранку картину, коли вони лежать перевернутими. Це також говорить про культуру окремих жителів, а якщо точніше, то про її відсутність. 
Одним із питань покращення благоустрою в місті є заміна естетично та технічно застарілих зупинок громадського транспорту, що часто перебували у незадовільному стані. Для зручності та комфортності очікування жителями міста громадського транспорту, встановлено зупиночні комплекси: «Супій», «Бурякорадгосп», «РБК», «Центральний майдан», «Переяслівська», «Площа Танкістів» (Міхно В., Сахно П., Бойко О., Яценко С., Мізюра С., Бойко В., «Кулиничі»), відновлено зупинку на «Парковій», встановлено зупинку на вул. Драгоманова. 
За кошти міського бюджету придбано автомобільну вишку в ЖЕК, що дало змогу проводити ремонтні роботи житлового фонду, а також кронувати та видаляти сухостійні, аварійно-небезпечні дерева на території міста. 
Щодо кладовищ 
Як я вже зазначала раніше, за період мого перебування на посаді міського голови, міською радою прийнято у власність громади міста усі кладовища. Балансоутримувачем визначено Яготинську ЖЕК. За цей час ми почали проводити певні роботи з благоустрою кладовищ. Було встановлено бетонні огорожі на кладовищах по вул. Пирятинській, Київській, Переяслівська, Шевченка, в мікрорайоні Козловщини. 
На сьогодні ми відновлюємо діяльність ритуальної служби міста, оскільки до діяльності попередньої в минулому році були нарікання з боку громадян. Вирішуємо питання придбання транспорту, з метою в подальшому створити і надавати повний спектр послуг при похованні померлих, здійснювати контроль за похованнями на кладовищах. 
Продовжується робота по розчищенню кладовищ від кущів та чагарників. Міською радою досягнута домовленість з суб’єктами господарювання, які здійснюють поховання, про спільну роботу по наведенню порядку на центральному кладовищі. 
Наступним пріоритетним напрямком роботи комунальної сфери є забезпечення стабільного водопостачання жителів міста, яке вирішує Комунальне підприємство Яготинське ВУ ВКГ». 
На сьогодні підприємство надає послуги з водопостачання та водовідведення 145 підприємствам, організаціям та установам. Крім того його послугами користуються 16 тис. 719 громадян міста. 
Протягом 2011 року за рахунок коштів місцевого бюджету виконано такий обсяг робіт: 
1. Побудований водопровід по вул. Пирятинській протяжністю 960 м діаметром 160 мм, що дало змогу підключити до водопостачання такі вулиці як: Гагаріна, Мініна, І. Богуна, Мінська, Пирятинська, Косяченка, Кільцева, Матросова, Інтернаціоналістів. Вартість робіт становить 335 тис. грн. 
2. Замінено фільтросні труби в першому аеротенку очисних споруд. Вартість 43,5 тис. грн. 
3. Створена електронна гідравлічна модель водопровідної мережі міста для оптимізації водопостачання. Вартість робіт 59 тис. грн. 
За рахунок власних коштів підприємства: 
1. Встановлений частотний перетворювач на очисних спорудах. – 115 тис. грн. 
2. Замінено насосне обладнання на КНС "Козловщина" – 43 тис. грн. 
3. Виконано ремонт насосної станції другого підйому – 20 тис. грн. 
4. Виконано капремонт 0,2 км водопровідних мереж. 
5. Промито та прочищено 6 км каналізаційних мереж. 
6. Підключено до водопровідної мережі 130 абонентів. 
7. Встановлено 225 лічильників в квартирах багатоповерхових будинків та приватному секторі. 
8. На водопровідній насосній станції другого підйому проведено заміну фільтруючих елементів в фільтрах знезалізнення. 
2012рік 
Спільними зусиллями мешканців будинку 52 по вулиці Шевченка (район м’ясного ринку) та комунального підприємства підключено до водопровідної мережі міста багатоквартирний житловий будинок по вулиці (будинок побудований у 60-х роках і не був підключений до водопроводу). Для будинку облаштовано водовідведення. 
Зусиллями мешканців та Водоканалу проведені роботи по підключенню до водопроводу будинку № 4 по вулиці Кільцевій. 
Видано технічні умови на виготовлення та затверджено проектну документацію щодо водопостачання житлового масиву «Комбікормовий завод». 
Також проведено ряд робіт для покращення водопостачання міста, а саме: 
- ремонт водонапірної вежі житлового масиву ПТФ з заміною полістирольного завантаження станції знезалізнення води; 
- заміна насосного обладнання КНС вул. Незалежності, 16а (зупинка "Супій"); 
- капітальний ремонт напірного каналізаційного колектора по вул. Пирятинській, протяжністю 300 м; 
- проведено ремонт дамб карт накопичувачів полів фільтрації (масив ШРБУ); 
- промито та прочищено 4 км каналізаційних мереж по місту; 
- виконано капітальний ремонт водопровідної мережі на жилому масиві ПТФ, протяжністю 570 м; 
- встановлено компенсатори реактивної енергії на об'єктах – 2 шт.; 
- до централізованого водопостачання міста підключені будинки по вул. Шевченка, 209 та 221 (за кошти жителів). 
2013 рік 
За 2013 рік підведено водопостачання до мікрорайону «Комбікормового заводу». Це вулиці Колгоспна, Котовського, 24-Серпня, Васнєцова, К. Білокур, Ковпака, Зоряна, пров. Пчілки, Котовського. Протяжність водопровідних мереж міста збільшилася на 2 км. Завдяки цьому до водопостачання підключено близько 130 будинків та їх кількість ще збільшується за рахунок нових приєднань. 
Підприємство виконувало роботи не тільки на розширення водопровідної мережі, а й працювало на покращення існуючої водопровідно-каналізаційної мережі міста. Зокрема виконано роботи: 
1. Ремонт, заміна технологічних труб в водонапірній вежі житлового масиву ПТФ. 
2. Промивка та дезинфекція водопровідних мереж на житловому масиві «Козловщина». 
3. Встановлені компенсатори реактивної електроенергії на свердловинах № 13, 14, 15, 16 та КНС № 2. 
4. Промивка та дезинфекція резервуарів чистої води та водопровідних мереж міста. 
5. Заміна полістерольного завантаження в фільтрі №3 станції очистки води. 
6. Ремонт артезіанських свердловин (заміна глибинних насосів – 9 шт.). 
7. Прочистка і промивка каналізаційних мереж м. Яготин – 9 км. 
8. Встановлення захисної автоматики глибинних насосів на артезіанських свердловинах. 
9. Ремонт напірного колектора та заміна запірної арматури на каналізаційній насосній станції №1. 
10. Ремонт водопровідних та каналізаційних оглядових колодязів – 5 шт. 
11. Ліквідація витоків води на магістралях та дворових водопроводах – 26 шт. 
12. Капітальний ремонт водопроводу на КНС № 2. 
13. Капітальний ремонт підвідного та розподільчих колекторів. 
14. Капітальний ремонт водопроводу до будинку по вул. Київська, 87. 
15. Ремонт автоматики (частотного перетворювача) на каналізаційних очисних спорудах. 
16. Ремонт покрівлі на ТП КНС № 2 та очисних спорудах. 
17. Відремонтована витяжна вентиляція на КНС № 2. 
18. Покриття павільйонів артезіанських свердловин шифером – 2 павільйони. 
19. Заміна кабелю електроживлення до свердловин №17; №18. 
20. Ремонт насосів нечистот на КНС №4; №6; №7. 
21. Покраска фільтрів станції знезалізнення. 
22. Капітальний ремонт автомашини ГАЗ – 3307 (асенізаторна машина). 
Також за вказаний період встановлено 176 водяних лічильників у абонентів та замінено 386 лічильників. Всього за цей час приєднано 142 житлових будинки до централізованої мережі водопостачання. 
Наступним кроком міської ради у сфері водопостачання та водовідведення міста є проведення централізованого водопостачання на мікрорайон «Бачиївщина». З даного питання є розроблений проект 2007 року, який в той час через відсутність фінансування не був реалізований. Зараз за численними зверненнями мешканців мікрорайону та за ініціативи міської ради, проект направлено на повторну експертизу та вишукуються кошти в розмірі близько 1,5 млн. грн. для виконання робіт. В разі реалізації проекту, територію нашого міста буде забезпечено водою майже на всі 100 %. 
2014 рік 
1. Піднято, очищено та подано в розподільчу мережу міста питної води 748 тис. м3. 
2. Прийнято, транспортовано, очищено на очисних спорудах міста стічних вод 430 тис. м3 . 
3. Промито каналізаційних мереж протяжністю 6 км: вул. Незалежності, 22;52;32а;130;32;30;50; вул. Дарницька, 41; вул. Каштанова Алея, 2;3;1;7 вул. Ветеранів; вул. Леонтовича, вул. Довженка ,8; вул. Говорова, 29;27; вул. Черняхівського, 3;5; вул. Мічуріна, 69; вул. Робітнича. 
4. Встановлено лічильників холодної води – 288 шт. 
5. Замінено лічильників води у абонентів – 942 шт. 
6. Підключено нових абонентів до централізованого водопостачання - 79 абонентів. 
7. Відремонтовано дах блоку фільтрів на очисних спорудах міста. 
8. Відремонтовано ВНС ІІІ-го підйому вул. Незалежності, 22а з заміною підвідного водопроводу, встановлення нових насосів та частотного перетворювача. 
9. Відремонтовано та накрито всю кількість колодязів на водопровідно-каналізаційних мережах міста. 
10. Ліквідовано аварії на каналізаційних мережах вул. Пирогова; Вокзальна; Пушкіна; Сірка; пров. Залізничний; вул. Озерна; вул. Київська, 6а та вул. І . Сірка, 25, вул. Вокзальна, 11. 
11. Прокладено водопроводи за рахунок коштів жителів міста по вул. Нечуя-Левицького, вул. Говорова протяжністю 0,55 км. 
12. Відремонтовано асинізаційну машину та її обладнанння. 
13. Відремонтовано силовий кабель на очисних спорудах міста. 
14. Замінено силовий кабель до КНС по вул. Незалежності, 16а, та підвищуючої НС по вул. Незалежності, 22а . 
15. Зроблено ремонт вентиляційної системи на КНС № 2. 
16. Проведені роботи по переключенню абонентів індивідуальної забудови після перекладки дворових водопроводів – 22 двори вул. Говорова. 
17. Накрито з/б кришками колодязів на водопровідно-каналізаційних мережах – 3 шт. 
18. Замінено насоси на свердловині №20. 
19. Виконані роботи по переключенню абонентів по вул. Котляревського на нову водопровідну мережу. 
20. Встановлено частотний перетворювач на свердловині ЦИНС. 
21. Проведена атестація лабораторії ОС. 
22. Відремонтовано аераційні труби в першому аеротенку на очисних спорудах міста. 
23. Промито каналізаційні мережі по вул. Ветеранів, Леонтовича, 3, 5. 
24. Відремонтовано виробничі приміщення очисних споруд. 
25. Замінено водопровідні мережі до будинків вул. Незалежності, 28, 30, 32, 34, 18, 2, вул. Шевченка, 232, вул. Робітнича, 9, вул. Довженка, 14, вул. Леонтовича, 9, вул. Черняхівського, 1, 3 загальною протяжністю 0,6 км. 

Підприємство, яке займається облаштуванням, ремонтом та обслуговуванням вуличного освітлення міста 
КП «Міськсвітло» 
На балансі Яготинського підприємства по обслуговуванню вуличного освітлення «Міськсвітло» знаходиться 108,705 км електричних мереж. 

ДОРОГИ ТА ТРАНСПОРТ

Протяжність автомобільних доріг по місту Яготин становить близько 195 км, з твердим покриттям – 124 км. Хочу зазначити, що основні (центральні) вулиці міста відносяться до міжрайонного значення та знаходяться на балансі Служби автомобільних доріг у Київській області і повинні обслуговуватись цією ж організацією. Зокрема це вулиці: Незалежності, Шевченка, Пирятинська, Переяслівська, Київська, Робітнича, Дарницька, Вокзальна, Поштова, Толстого, Кільцева, Мічуріна, Шкільна площа, Привокзальна, Толбухіна. 

За кошти міського бюджету щороку проводяться роботи з ремонту доріг: 

 

Сесією міської ради прийнято на баланс міста 200 вулиць. Це дасть змогу планувати та виділяти кошти з місцевого бюджету на їх ремонт та облаштування. Крім того, спеціалізованим підприємством за кошти обласного бюджету проводиться паспортизація цих доріг. На даний час проведено 50% робіт 

Однією з тез моєї програми було «погасити напруженість», яка виникла між перевізниками і пасажирами. На початку каденції до міської ради найбільше звернень і нарікань надходило від громадян стосовно якості надання послуг автоперевізниками. Не витримувався графік руху, автобуси не відповідали потребам сьогодення, на маршрутах працювали мікроавтобуси «ГАЗель». 
Одним із перших кроків покращення ситуації було оновлення складу конкурсного комітету, яким в подальшому було визначено десять маршрутів руху, та проведено конкурс на перевезення пасажирів по місту. Тривалий час громада міста разом з міською радою обговорювала графіки руху на маршрутах і таким чином дійшли до спільної думки щодо остаточного графіку руху, за яким на даний час і відбувається рух автобусів. Оновлені таблички з розкладом руху закріплюються на зупинках. 
На території міста працює три перевізники: ПрАТ «АТП-13251», ФОП Щербина, ФОП Васільєв. 
На прохання великої кількості громадян облаштовано зупинку «На вимогу» біля поліклінічного відділення Яготинської ЦРЛ. 
За багаточисленними зверненнями громадян встановлено зупинку на вулиці Дмитрівській, де проходить рух автобусу 10 маршруту. Для цього проведено облаштування дорожнього полотна, яке з’єднує вулиці Драгоманова та Дмитрівську. 
Я чітко розумію, що першочерговим завданням міської влади на сьогодні є розробка та реалізація комплексу заходів спрямованих на підвищення інвестиційної привабливості міста та стимулювання залучення інвестиційних коштів для забезпечення розвитку промислового сектору, підвищення ефективності роботи діючих підприємств, створення нових робочих місць. Тому одним із завдань передвиборної програми я ставила залучення коштів інвесторів у розвиток соціальної інфраструктури міста. Але першим кроком у цій роботі було завершення виготовлення та затвердження Генерального плану міста, без якого виділення земельних ділянок під інвестиційні проекти було б неможливим. Ми завершили цю роботу, яка була розпочата командою міської ради попередньої каденції. 
Оскільки місто не має достатнього фінансового ресурсу на реалізацію своїх планів, то ми почали шукати інших можливостей, зокрема залучення грантових коштів від участі в українських і європейських проектах. Нам став у нагоді досвід Польщі – у цій країні багато потужних проектів реалізовано саме на залучені кошти. Міською радою подано заявки та підготовлено пакет необхідних документів на отримання грантів. А один із реалізованих інвестиційних проектів – проведення термоізоляції ДНЗ № 4 «Пролісок», де міська рада коштами дольової участі з Польською фундацією «ПАУСІ» (всього 2 млн. грн.) змогла ефективно здійснити утеплення дитячого садочка, тим самим зменшивши витрати на опалення приміщень майже на 50%. 
За період з 2012 року по даний час до бюджету залучено 634 006, 42 грн. за рахунок коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Яготин. 
Виходячи із суспільних інтересів у сфері комплексного соціально-економічного розвитку територіальної громади, з метою об’єднання зусиль територіальної громади в особі Яготинської міської ради та суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність на території міської ради, в напрямку підвищення рівня життя населення, покращення добробуту та соціально-економічної інфраструктури міста Яготин, міська рада вирішила запровадити практику укладення угод про соціальне партнерство між територіальною громадою міста Яготин та суб’єктами господарювання (так зване соціальне партнерство). 
Зокрема в рамках партнерської допомоги укладено угоди про очистку вулиць міста підприємствами, що мають відповідну техніку. 
Щодо оренди. Міською радою використовуються абсолютно прозорі та відкриті процедури до передачі в оренду майна комунальної власності. Майно в оренду надається виключно через конкурс, що забезпечує прозорість оренди об’єктів комунального майна. 
В порівнянні з 2010 роком кількість об’єктів комунального майна, що передані в оренду збільшилась в 2 рази (з 10 до 19 об’єктів). Реальна сума доходів міського бюджету, яка надходить від плати за оренду комунального майна зросла в 4 рази (з 6305,63 грн. до 25882,42 грн. на місяць). 
Щодо розвитку малого та середнього бізнесу. Для провадження підприємницької діяльності на території міста Яготин розміщено 112 тимчасових споруд малої архітектурної форми (МАФи). За звітний період на території міста було встановлено 63 таких споруди. 
Станом на сьогоднішній день, на виконання рішення міської ради «Про пайову участь власників тимчасових споруд (малих архітектурних форм) в утриманні об'єктів благоустрою м. Яготин», до бюджету міста Яготин вже надійшли кошти в сумі 243323,43 грн., при цьому загальна сума триваючих договірних зобов’язань становить 502199,97 грн. 
На численні звернення громадян та з метою упорядкування розміщення малих архітектурних споруд для здійснення підприємницької діяльності на території міста, депутати міської ради 31 жовтня 2013 року прийняли рішення, яким заборонили їх встановлення до затвердження комплексної схеми та архітектурного типу тимчасових споруд з вимогами дотримання будівельних, санітарно-гігієнічних норм, а також існуючих містобудівних обмежень. Міська рада постійно проводить роботу по розвитку підприємницької діяльності на території міста. Одним з перших кроків, на шляху сприяння розвитку підприємництва, було створення в 2012 році ради підприємців, завдяки чому постійно проводиться діалог з підприємцями міста, що надає можливість ефективно та своєчасно реагувати на потреби бізнесу. Виконавчим комітетом 25 липня 2013 року прийнято рішення № 115 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових наметів і яток для торгівлі та визначення місць для розміщення тимчасових наметів для здійснення виїзної торгівлі на території Яготинської міської ради», що надало змогу впорядкувати розміщення яток та наметів для здійснення виїзної торгівлі. 
Міською радою були створені рівні умови для СПД щодо розміщення на території міста тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та здійснення виїзної торгівлі, що склало альтернативу продажу товарів та продуктів на територіях ринків. 
Ми плануємо в наступному році, в зв'язку численними зверненнями жителів мікрорайону «Супій», встановлення та облаштування торгових рядів для продажу сільськогосподарської продукції. 
Одним з ключових питань у сфері підприємництва являється підтримка місцевих товаровиробників. Так постачання продуктів харчування в дошкільні дитячі заклади що розташовані на території міста здійснюють виключно промислові та сільськогосподарські підприємства, що розташовані на території міста та району, які мають відповідні сертифікати якості продукції. 
Наступний пункт програми - передача приміщення пункту біженців в комунальну власність міста. На сьогодні вирішення питання щодо розміщення Пункту біженців перебуває на найвищому державному рівні оскільки «Національним планом дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України» затвердженого Указом президента від 22 квітня 2011 року № 494/2011 передбачено забезпечення функціонування даного об’єкту. Крім того аналогічні положення містяться в розпорядженні Уряду від 20 серпня 2014 року № 805-р, щодо реалізації другого етапу Національного плану. 
Враховуючи вказані обставини, всі звернення Яготинської міської ради щодо передачі пункту розміщення біженців в комунальну власність залишилися, на жаль, без уваги. 
Щодо гуртожитків у місті. 
Міською радою проведено повний комплекс робіт по прийняттю гуртожитків у комунальну власність територіальної громади міста Яготин з подальшою їх приватизацією жителями. 
В процесі роботи було створено відповідні робочі групи та комісії, які працювали з районними службами, балансоутримувачами гуртожитків, а це і Регіональне відділення фонду державного майна України по Київській області, ПАТ «Яготинське», ПрАТ «ПМК-15», ТДВ «Яготинський механічний завод», Асоціація співвласників багатоквартирних будинків «Ковчег», Яготинський цукровий завод. 
Проведено технічні обстеження будівель, поновлено, а в деяких випадках виготовлено нову документацію, складено та погоджено акти приймання-передачі приміщень. 
Загалом на сьогодні значна частина громадян мешканців гуртожитків вже отримала право власності на своє житлове приміщення. Це мешканці гуртожитків по вул. Шевченка, 247, Мічуріна, 63, Лисенка, 12, Черняховського, 1 Черняховського, 2, Київська, 4. 
В міру можливостей вирішуємо на сьогодні питання соціального захисту населення, передбачені законодавством. 
За зверненнями громадян надано матеріальної допомоги на суму 120698 гривень 309 жителям міста. 
Питання землекористування. 
За період 2011-2014 років Яготинською міською радою прийнято 2135 рішень щодо земельних питань. Підготовлено та видано 2066 довідок громадянам щодо обліку земельних ділянок на території Яготинської міської ради 
За період з листопада 2010 по даний час укладено 83 договори оренди земельних ділянок, що становить 45 відсотків від усіх договорів оренди землі, укладених Яготинською міською радою починаючи з 2001 року. 
На даний час на території міста фактично не залишилось земельних ділянок, які використовуються суб’єктами господарювання без внесення плати за землю, окрім суб’єктів господарювання, що отримали земельні ділянки на праві постійного користування і переоформлення яких на оренду та, відповідно, збільшення надходжень місцевого бюджету заблоковано рішенням Конституційного Суду. 
Звернення ж Яготинської міської ради до Верховної ради з пропозицією законодавчого врегулювання порушеного питання не знайшло свого вирішення. Причину цьому мабуть потрібно шукати в небажанні окремих лобістів у Верховній раді позбутися привілеїв, пов’язаних з користуванням землею. 
Крім того, Яготинською міською радою, однією з перших у Київській області запроваджено процедуру продажу земельних ділянок та прав на них на земельних торгах, в результаті яких з початку цього року до бюджету міста надійшло 90 960 грн. від продажу права оренди земельних ділянок. 
Одним з важливих напрямків роботи в галузі земельних відносин є надання в тимчасове користування земельних ділянок для сільськогосподарських потреб, які не використовувалися та були зайняті чагарниками. 
Наразі можу сказати, що тільки від використання земельних ділянок, які ніколи не приносили коштів, до міського бюджету нараховується плата в розмірі близько 100 000 гривень на рік. При цьому кожен фермер та член фермерського господарства сплачує податки, створює робочі місця, приймає участь в створенні та розвитку інфраструктури міста, підтримує земельні ділянки та прилеглу до них територію в належному стані. 
Окрім роботи, пов’язаної безпосередньо з наданням земельних ділянок у власність та користування, міською радою вживаються заходи щодо систематизації та обліку земель комунальної власності шляхом виготовлення землевпорядної та містобудівної документації. Зокрема виготовлено та затверджено: 
1. Генеральний план населеного пункту. 
2. Нормативно-грошову оцінку землі, від якої залежить розмір надходжень орендної плати за землю до міського бюджету. 
3. Документація з інвентаризації земель населеного пункту, де відображено склад угідь, їх користувачі, землі, не надані у власність та користування, інші картографічні дані. 
4. Здійснено розмежування земель державної та комунальної власності та встановлено склад земель, якими розпоряджається територіальна громада. 
5. Практично завершено роботи по виготовленню детального плану садибної забудови «Північна». 
Станом на сьогодні ми маємо графічні матеріали детального плану території садибної забудови району «Північна». При цьому, мабуть кожен із нас погодиться з твердженням про те, що ми повинні першочергово забезпечити земельними ділянками наших героїв-земляків – учасників Антитерористичної операції на сході України. 

ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

У місті Яготині функціонує 6 дошкільних навчальних закладів, які відвідує 850 дітей. Опікуються такою кількістю малят 156 працівників, в тому числі біля 60 педагогів. 

Для зручності батьків, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях міста з листопада 2010 року у всіх дошкільних закладах працює чергова група з 07.30 до 17.30 хв. 

У кожний дошкільний заклад міста придбано комп’ютерну техніку. 

В місті запроваджено будівництво транспортабельних модульних котелень, що будуть працювати на змішаному паливі. Такі котельні будуть побудовані на територіях двох дошкільних навчальних закладів: ДНЗ № 4 «Пролісок» та ДНЗ № 5 «Берізка». На даний час розроблена проектна документація та отримано дозвіл на будівництво. У ДНЗ № 5 вже завезено модуль транспортабельної котельні та найближчим часом розпочнуться монтажні роботи (якщо не буде затримки проплат державною казначейською службою у районі). 
Також заплановано замінити систему опалення в ДНЗ №1 «Зіронька». Договір на проведення таких робіт вже укладено. 
Зробити все це тільки за кошти невеликого міського бюджету було б просто неможливо. Тому дякую батькам вихованців садків, підприємцям, представникам політичних партій та громадських організацій, всім, хто надав допомогу у покращенні матеріальної бази дошкільних навчальних закладів міста. 
Один із пунктів передвиборної програми - встановлення дитячих майданчиків в мікрорайонах міста. За звітний період встановлено 24 дитячі майданчики. 

Хотілося б, щоб у місті були створені парки та пляжі як зони відпочинку сучасного рівня з відповідно розвиненою системою обслуговування. 

На сьогодні вдалося створити ряд місць, де мешканці міста можуть відпочити, це зокрема скверик біля Яготинської ЦРЛ, який розчищений від чагарників і великої кількості сміття, облаштований лавочками, ліхтарями, урнами для сміття, вимощеними доріжками. Встановлено казкові герої на поляні казок, металеву арку та калину, де із задоволенням фотографуються діти, дорослі та молодята. Крім того, невеличке місце відпочинку з лавочками та клумбами облаштоване біля приміщення міської ради. Постійно підтримується порядок в парковій зоні вздовж вулиці Незалежності, де силами комунальної служби міста, підприємств, установ, організацій вигрібається й вивозиться листя, проводиться вирубка чагарників, ліквідуються стихійні смітники. Біля стадіону «Колос» організовано місце відпочинку для дітей та молоді, де встановлено дитячий майданчик та спортивні тренажери. За сприяння та допомоги міської ради ентузіастами міста збудовано хокейне поле. В центрі встановлено світловий фонтан. 
Не зважаючи на досить обмежені фінансові можливості міського бюджету та необхідність вирішення інших нагальних потреб міста, міська влада знаходить резерви на подальше створення умов для гармонійного духовного та фізичного розвитку молоді. З цією метою були вишукані всі можливості для реставраційних ремонтних робіт приміщення центрального стадіону « Колос». 
На стадіоні закінчено ремонт та установлено кам’янку в сауні, підсіяно газон футбольного поля, полагоджені лавочки для сидіння на трибунах, проведена розмітка водоемульсійною фарбою бігових доріжок та площадок для волейболу, висаджено клумби на території стадіону, проведено кронування аварійних дерев навколо території, відремонтовано дах на гаражному приміщенні, виведено воду на вулицю для технічних потреб, встановлено металопластикові вікна. 
Не залишаються поза увагою і питання духовності 
Як ви знаєте, в комунальній власності міста перебуває Свято-Троїцький Собор. На сесії міської ради було створено комісію з питань добудови Собору. За висновками комісії в першу чергу слід було влаштувати покриття даху навколо купола, який руйнується. Для облаштування даху необхідні були кошти, в зв’язку з чим міська рада звернулася за допомогою до Всеукраїнського фонду пам’яток архітектури ім. Олеся Гончара, оскільки коштів, які надійшли на благодійний рахунок при Яготинській ЖЕК не вистачає. Сума вартості будівельних робіт для добудови Собору станом на 22.06.2009 згідно кошторису становила 3788,958 тис. грн. (наявний позитивний висновок державної експертизи вказаного кошторису). 
В перерахунку цін на 2012 рік кошторисна вартість добудови об'єкта орієнтовно складала 3622,146 тис. грн., сюди входить: будівля Собору, будівля дзвіниці, допоміжні споруди (топкова, вбиральня), електричні мережі 0,4 кВ, пожежний захист, мережі водопостачання та водовідведення, газопостачання, благоустрій, обгородження парканом. 
Протягом 2012 року на зазначений рахунок надійшли благодійні кошти від прихожан церкви, працівників управління Пенсійного фонду у Яготинському районі, працівників апарату Яготинської міської ради, громади Української православної церкви Київського патріархату та Всеукраїнського фонду відтворення видатних пам’яток історико-архітектурної спадщини імені Олеся Гончара. 
Частину благодійних коштів, що надійшли, використано на ремонт покрівлі храму, яка протікала і це загрожувало руйнацією внутрішніх конструкцій. Підрядником згідно укладеного договору (ПП Довгий А.М.) були виконані роботи по ремонту даху храму на загальну суму 36 853,78 грн. 
За період з квітня 2012 по грудень 2013 року міською радою та Яготинською ЖЕК понесені витрати на утримання та охорону храму в сумі 136 690 грн. 
Станом на 01.11.2014 року залишок коштів на благодійному рахунку складає 153 263,57 грн. Проте, за вказані кошти завершити будівництво храму неможливо. 
Звернення до інших благодійних фондів про надання допомоги у будівництві храму позитивного результату не дали. 
За приблизними підрахунками фахівців для завершення будівництва споруди з урахуванням благоустрою території та зведенням паркану необхідно не менше 4 млн. грн.. 
У зв’язку з цим у вересні місяці поточного року Яготинська міська рада ініціювала питання перед Київською обласною радою щодо можливості повернення об’єкту незавершеного будівництва у спільну комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Київської області. 
Київська обласна рада своїм листом, який надійшов до міської ради в жовтні 2014 року, просить розглянути можливість повернення об’єкта у спільну комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Київської області з метою подальшого застосування процедури повернення у власність релігійної громади, як передбачено ст. 17 Закону України «Про свободу совісті та релігійних організацій, тобто культові будівлі і майно, які становлять державну власність, передаються організаціями, на балансі яких вони знаходяться, у безоплатне користування або повертаються у власність релігійних організацій безоплатно за рішеннями обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. 
На черговій сесії Яготинської міської ради це питання буде розглянуте. 

Хоча за ці роки зроблено немало, але я розумію, що потрібно зробити ще набагато більше. 

ШАНОВНІ ЯГОТИНЦІ!

У звіті я зупинилась на найбільш значущих надбаннях та проблемах міста. 

Дякую всім, хто не тільки на словах, а й конкретними справами розбудовує та прикрашає свій будинок, свій двір, вулицю, наше місто, хто працює на підприємствах, будує, ремонтує, прибирає, вчить та виховує наших дітей, хто лікує, хто долучає до культурних цінностей. Кожен з нас хоче бачити Яготин заможним та процвітаючим, а себе в ньому – щасливим й забезпеченим. 
Щиро бажаю, щоб всі позитивні здобутки і досвід ми продовжили та примножили. І робили це кожного року і щодня. 
Доброго всім здоров’я, наполегливості, завзяття у такій потрібній справі. 

 

miskrada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень