Про стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Яготинської міської ради за 9 місяців 2017 року
Дата: 27.10.2017 14:26
Кількість переглядів: 660
Інформаційно-аналітична довідка
За звітний період робота зі зверненнями громадян у Яготинській міській раді та її виконавчому органі проводилась у порядку, визначеному Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують роботу зі зверненнями.
Реалізуючи вимоги законодавчих актів, систематично здійснюється ряд заходів щодо підвищення рівня цієї роботи, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до міської ради, а також постійний аналіз, узагальнення усних та письмових звернень. Вживаються заходи щодо покращення ґрунтовного розгляду питань, які порушують громадяни, та усунення причин, що породжують скарги.
З метою попередження необґрунтованих скарг та забезпечення прозорості і відкритості діяльності органів місцевого самоврядування, узагальнена інформація про стан роботи зі зверненнями громадян постійно оприлюднюються на офіційному сайті Яготинської міської ради.
Згідно графіка, затвердженого міським головою, проводяться особисті прийоми громадян керівництвом міської ради та начальниками відділів апарату міської ради, про що періодично публікується в місцевих засобах інформації та висвітлюється на офіційному сайті міської ради.
За 9 місяців поточного року 117 звернень зареєстровано на особистому прийомі у міського голови та її заступників. Основними питаннями, з якими звертаються громадяни під час особистих прийомів: поліпшення житлових умов, капітальний ремонт будинків, покрівель, доріг, виділення матеріальної допомоги на лікування, надання земельних ділянок для будівництва житлових будинків, пільгове перевезення окремих категорій громадян на міських автобусних маршрутах загального перевезення та інші питання.
Серед звернень до міського голови є 5 колективних:
щодо виділення земельних ділянок для ведення городництва;
щодо виділення земельної ділянки для вигулу тварин;
щодо ремонту вимощення багатоквартирного будинку по провул. Довженка,10 , м. Яготин;
щодо ремонту дороги по вул. Полтавська, м. Яготин.
В телефонному зв’язку «Гаряча лінія» до Яготинської міської ради за звітний період було 9 звернень, за 2016 рік – 23.
На всі звернення надано роз’яснення, консультації або доручення відповідальним працівникам Яготинської міської ради про виконання.
Працівниками апарату міської ради на усні звернення громадян видано 2044 різного роду довідок, за аналогічний період 2016 року - 2061, що на 17 довідок менше ніж поточного року.
З них:
1) 1596 довідок про утримання дітей, про спільне проживання дітей з мамою, на отримання допомоги на поховання, довідки на отримання недоотриманої пенсії, довідки про склад сім’ї померлого, про місце проживання або реєстрації,
2) відділом житлово-комунального господарства, торгівлі, транспорту та благоустрою видано 164 довідки про зміну поштової адреси: підтвердження назви вулиці чи нумерації будинку та 35 дозволів на виконання землерийних робіт;
3) 284 довідки про облік земельної ділянки надано працівниками відділу з питань юридичного забезпечення та земельних відносин апарату міської ради.
Від загальної кількості звернень, які надійшли до міської ради за 9 місяців 2017 року - 1865 письмових заяв, скарг, пропозицій, листів, запитів від фізичних та юридичних осіб, (у 2016 році – 1797), що на 68 звернення менше, ніж минулого року.
Протягом звітного періоду до Яготинської міської ради надійшло 6 запитів про надання інформації відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», за 2016 рік – 5 запитів. Всі звернення розглянуті, прийнято рішення міської ради чи виконкому або надано відповідь.
В 2016 році з метою здійснення повноважень суб’єкта державної реєстрації Яготинською міською радою було утворено Відділ реєстраційних повноважень та ведення реєстру територіальної громади міської ради на виконання вимог законів України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг».
За 9 місяців 2017 року відділом реєстраційних повноважень та ведення реєстру територіальної громади Яготинської міської ради надано – 4977 послуг у сфері реєстрації (безоплатних – 1626), на суму відрахувань до місцевого бюджету в розмірі – 265640,17 грн.
За ІІІ квартал 2016 року відділом реєстраційних повноважень та ведення реєстру територіальної громади Яготинської міської ради надано – 1906 послуг у сфері реєстрації (безоплатних – 399), на суму відрахувань до місцевого бюджету в розмірі - 91031 гривень.
З питань реєстрації речових прав на нерухоме майно – 773, в тому числі безоплатних – 204 на суму відрахувань до місцевого бюджету в розмірі 66360 гривень. По питаннях реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців – 232 (безоплатних – 55) на суму відрахувань до місцевого бюджету в розмірі 15800 гривень. У сфері реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання перебування фізичних осіб – 901 (безоплатних – 162) на суму відрахувань до місцевого бюджету в розмірі 8871 гривень.
З них:
з питань реєстрації речових прав на нерухоме майно – 2170, в тому числі безоплатних – 191 на суму відрахувань до місцевого бюджету в розмірі 198070, 00 грн.;
з питань реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців – 494 (безоплатних – 334) на суму відрахувань до місцевого бюджету в розмірі 198070,00 грн.;
з питань реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання перебування фізичних осіб – 2313 (безоплатних – 1101) на суму відрахувань до місцевого бюджету в розмірі 37580,17 грн.
Впродовж звітного періоду від керівників підприємств, установ та організацій надійшло 1056 звернень, за 9 місяців 2016 року – 956, що на 100 звернень більше, ніж за звітний період 2017 року. Всі звернення розглянуті та надані відповіді.
В тому числі надійшло звернень:
з Яготинської райдержадміністрації та її структурних підрозділів - 168, в них і звернення громадян, які побували на особистому прийомі у керівництва районної державної адміністрації або звернулися на Урядову «Гарячу лінію». Розглянуті всі звернення;
з Яготинського РВ НП України в Київській області та Яготинського відділення Управління державної пенітенціарної служби направлено 28 запитів або листів з проханням надати інформацію, характеристики на громадян міста для службового використання. Депутати міської ради надають характеристики на громадян відповідно до своїх округів.
Від громадських організацій міста надійшло 28 звернень щодо вирішення питань пов’язаних з воїнами АТО, як то пільгове перевезення, питань, що стосуються життєдіяльності міста: благоустрій міста, встановлення обмежувачів швидкості на вулицях міста, випилювання аварійних дерев, надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, отримання інформації щодо кількості учасників бойових дій, що зверталися до Яготинської міської ради, зарахування на квартирний облік при виконавчому комітеті Яготинської міської ради тощо. На звернення були надані роз’яснення, запитувана інформація, зараховано на квартирний облік та інша допомога у вирішенні питань відповідно до вимог чинного законодавства.
Від громадян за 9 місяців 2017 року до міської ради надійшло та було розглянуто 804 письмове звернення (за звітний період 2016 року – 841), що на 37 звернень менше, ніж у попереднього року.
На всі звернення відреаговано: прийняті відповідні рішення сесії чи виконкому або надані вмотивовані відповіді.
Протягом звітного періоду на засіданнях сесії міської ради розглянуто 314 (у 2016 році - 424) питання, з яких прийняті відповідні рішення, в тому числі прийнято 6 рішень про відмову. Основними причинами відмови були недотримання заявником вимог ч.6, ч.7 ст.118 ЗКУ – відсутність Детального плану території, відсутність картографічних матеріалів, невідповідність бажаного місця розташування земельної ділянки вимогам Генеральному плану міста, відмова у поновленні договору оренди на земельну ділянку комунальної власності.
За 9 місяців нинішнього року на засіданнях виконкому розглянуто та прийнято 142 рішення (за звітний період 2016 року 174 рішення) на звернення юридичних і фізичних осіб з різних питань, зокрема, це рішення про зміну поштової адреси, про надання дозволу на виготовлення проектної документації на підключення будинку до міських мереж водопостачання, про погодження режиму роботи магазинів, про корегування діючих тарифів, про зарахування на квартирний облік, надання матеріальної допомоги на лікування тощо. Два рішення виконавчого комітету Яготинської міської ради направлено за належністю, прийнято 1 рішення про відмову у взятті на квартирний облік при Яготинській міській раді осіб, переміщених з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, як таких, що не визначені в пункті 8 та пункті 13 Правил та не відносяться до осіб, які беруться на квартирний облік в будь-якому населеному пункті за їх бажанням в межах території обслуговування органу соціального захисту населення, в якому вони перебувають на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.
Рішеннями виконкому 146 особам протягом звітного періоду надано матеріальну допомогу на лікування та на придбання ліків, на загальну суму 102 200,00 грн. За 9 місяців минулого року 84 осіб отримали матеріальну допомогу на загальну суму 38600,00 грн., що на 63600,00 грн. менше, ніж поточного року.
Розпорядженням міського голови 7 громадянам, на загальну суму 4200,00 гривень, була надана матеріальна допомога на поховання осіб, які не досягли пенсійного віку та на момент смерті не працювали, не перебували на службі, не зареєстровані у центрі зайнятості як безробітні.
Серед питань, з якими найчастіше звертаються громадяни до міської ради:
передача земельної ділянки у приватну власність або оренду;
проведення ремонту покрівель, під’їздів у багатоповерхових будинках, мощення навколо будинків;
підключення житлових будинків до централізованого водопостачання та водовідведення;
проведення благоустрою та ремонту дорожнього покриття вулиць та провулків міста, їх грейдерування;
облаштування прибудинкових територій;
випилювання аварійних дерев;
надання матеріальної допомоги на лікування, на ліквідацію наслідків стихійного лиха тощо.
На жаль, не всі звернення, що надходять до міської ради можна вирішити. Частина питань, піднятих у зверненнях, не відносяться до компетенції міської ради, а потребують звернення до інших установ чи органів (не належать до компетенції органів місцевого самоврядування, відсутність фінансування, відсутність будівництва на території міста чи вирішуються у судовому порядку та інші).
При роботі зі зверненнями громадян додержуються встановлені терміни розгляду звернень. Для детального вивчення та надання кваліфікованої відповіді залучаються різні компетентні служби, у встановлений термін заявнику дається проміжна відповідь та переноситься термін розгляду звернень.
Спірні земельні питання та спори між сусідами та суміжними земельними ділянками вирішуються на засіданні відповідних комісій міської ради з виїздом на місце (не дотримання норм будівництва, розташування вигрібних ям з порушенням вимог законодавства, порушення меж земельної ділянки, порушення правил утримання домашніх тварин тощо). В основному питання вирішуються при виїзді відповідної комісії. Хоча є громадяни, які свої проблеми можуть вирішити лише в судовому порядку.
На постійному контролі керівництва міської ради знаходиться виконавська дисципліна та персональна відповідальність посадових осіб за належну організацію роботи зі зверненнями громадян та за результати вирішення порушених у зверненнях питань.