Зміни в законодавстві для мешканців багатоквартирних житлових будинків

Дата: 14.02.2018 14:41
Кількість переглядів: 585

Фото без описуУ червні цього року вступає в дію Закон України «Про житлово-комунальні послуги». Чого ж очікувати мешканцям багатоквартирних будинків і які права та обов’язки вони матимуть.

Закон вводить договірні відносини не тільки з усіма постачальниками комунальних послуг (водопостачання і водовідведення, вивіз сміття, електро-, тепло-, газопостачання), а й управителями. Це можуть бути як приватні компанії-управителі, так і комунальні підприємства, наприклад житлово-експлуатаційні контори. З однією із них  необхідно буде укладати договір на обслуговування. Тобто, мешканцям надано право самостійно вирішувати, з ким їм вигідніше укладати такі договори. Варто знати, що укладаючи угоду із приватним управителем, можна обрати того, хто запропонує найкращу ціну.

Якщо ж будинок, чи будинки не обрали управителя, то його за результатами конкурсу призначить міська влада і вже тоді тарифи буде встановлювати саме вона. Але договір на обслуговування буде укладатись тільки на 1 рік. Тож, якщо мешканці не задоволені, вони зможуть змінити управителя.

Законом житлово-комунальні послуги тепер розділені на житлові: (прибирання приміщень і території, обслуговування внутрішньо будинкових систем, утримання ліфтів) та комунальні: (газо-, електро-, тепло-, водо-постачання та водовідведення, вивезення твердих побутових відходів).

Яку форму договору укладати з постачальником комунальних послуг, мешканцям слід вирішити завчасно. Це може бути індивідуальний (коли укладається кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно), або  колективний договір (від імені усіх співвласників).

У першому випадку тариф для власника квартири матиме  три складові: безпосередня плата за відповідну комунальну послугу , абонентська плата, а також плата за обслуговування і поточний ремонт внутрішньо будинкових систем багатоквартирного будинку. Які забезпечують надання такої послуги (в цьому випадку тариф на газ та електроенергію формується окремо).

При іншій моделі договірних відносин споживачі оплачують тільки безпосередньо отриману послугу.

Слід звернути увагу на те, що Закон передбачає з 2019 року покарання за несвоєчасну сплату комунальних послуг у вигляд і пені. Її розмір становитиме  0,01 % суми боргу за кожен день прострочення. Тобто, пеня не є великою і за місяць сягатиме лише 0,3% , а за рік – 3,65% від суми боргу. Але її нарахування починається з першого робочого дня після спливу граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги. Щоправда, такі санкції обіцяють не застосовувати, якщо держава несвоєчасно перерахувала кошти за субсидію або коли громадянин доведе, що йому затримують заробітну плату.

Крім того, комунальники отримали право відключати абонентів уже через 30 днів після спливу граничного строку оплати послуг (після попередження і крім випадків відключення газу й електрики, тому що це регулюється іншим законодавством). З іншого боку, і самі комунальники, і управителі зобов’язані будуть проводити перерахунки вартості своїх послуг і навіть платити штрафи споживачам, якщо їх послуги не були надані або надані неналежної якості. Також мешканці будинків зможуть вимагати компенсації від комунальних служб і управителів за перевищення нормативних строків проведення аварійних робіт.

Закон гарантує право споживачеві послуг одержувати інформацію про структуру ціни (тарифу), порядок надання послуг та їх споживчі властивості, на відшкодування збитків, завданих майну чи здоров’ю  через неналежне надання житлово-комунальних послуг, на зменшення сплати за послуги у разі їх ненадання або зниження їх якості, розірвати договір про надання комунальної послуги, попередивши про це виконавця не менш, як за 2 місяці.

Перший заступник міського голови С.О. Овчаренко

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора