МОЗ України провело інформаційну кампанію «Пацієнт має право»
У центрі системи охорони здоров’я - пацієнт, який має право вибору, доступ до якісної медичної допомоги і сучасних стандартів лікування. Усе це - про права пацієнтів і кінцеву мету масштабної трансформації охорони здоров’я, яку зараз втілює команда МОЗ України. Упродовж інформаційної кампанії детально аналізували кожне право пацієнта, сучасний стан справ і зміни, які вже відбулися.
Докладно, що кожен пацієнт має знати про свої права і як їх відстоювати:
- Як кожен українець може реалізувати своє право на медичні профілактичні заходи.
- Як реалізувати своє право на доступність у галузі охорони здоров'я.
- Що треба знати про свободу вибору в охороні здоров’я і згоду на медичне втручання.
- Які дані становлять медичну таємницю.
- Якою має бути якісна і безпечна допомога.
- Що треба знати про клінічні випробування, донорство і репродуктивні технології.
- Як реалізується право на індивідуальний підхід до лікування і попередження страждань і болю.
- Докладно про права на життя, гідність і захист від дискримінації.
- Як оскаржити неправомірне рішення і отримати відшкодування.
Ці права пацієнтів закріплені у найвищих законах країни: Конституції України, Законі України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» та Цивільному кодексі України.
Важливо, що права нерозривно пов’язані з обов’язками пацієнтів, адже стан здоров’я кожного із нас передусім залежить саме від наших дій: чи намагаємось перейти на здорове харчування, позбутись шкідливих звичок, чи вчасно звертаємось до лікаря, дотримуємось його рекомендацій (зокрема - не призначаємо собі лікування самостійно), проходимо профілактичні огляди, вакцинуємось тощо.
Основні обов’язки пацієнтів, згідно з Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров'я»:
- піклуватися про своє здоров'я та дітей, не шкодити здоров'ю інших громадян;
- проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення;
- надавати невідкладну допомогу іншим громадянам, які знаходяться в небезпечному для життя і здоров'я стані;
- виконувати медичні приписи та правила внутрішнього трудового розпорядку закладу охорони здоров'я;
- у невідкладних випадках, коли існує реальна загроза життю, отримувати медичну допомогу без своєї згоди чи згоди законного представника.
Найближчим часом розпочнемо інформаційну кампанію «Лікар має право», в якій докладно розглянемо права медиків.