Пам'ятай про належну технічну експлуатацію електричних приладів

Дата: 13.11.2017 14:36
Кількість переглядів: 818

Фото без описуТак склалося, що на сьогоднішній день, комунальна послуга із електропостачання є чи не найважливішою за для забезпечення безперебійного функціонування будь-якої установи та комфортного проживання мешканців у своїх будинках.

Від електроенергії живляться всі аудіо та відео електронні засоби, комп’ютерна техніка, електроенергія стала незамінною на багатьох кухнях в духових електрошафах та електричних поверхнях. Також, на сьогодні, від електроенергії вже стало залежним і опалення будинків та майже всіх квартир міста.

Із стартом опалювального сезону до Яготинської ЖЕК надходили звернення від власників квартир, щодо незадовільної роботи індивідуальних котлів опалення. Як виявилось, всі звернення були від громадян, які мають у своєму користуванні котли настінного типу (навісні) з складною електронною схемою. В кількох випадках, причини незадовільної роботи приладів опалення, були значні відхилення напруги в квартирі від номінальної.  

Спробуємо розібратися, хто ж відповідає за належне електропостачання в багатоквартирних житлових будинках.

Сьогодні, якісне електропостачання квартир у нашому місті, в рівній мірі залежить від двох суб’єктів господарювання - це енергопостачальник ПрАТ «Київобленерго» та Комунальне підприємство Яготинської міської ради  «Яготинська житлово-експлуатаційна контора», яке надає послуги по утриманню та обслуговуванню багатоквартирних будинків.

Так, енергопостачальник, відповідає за роботу трансформаторних підстанцій, належне постачання якісної електроенергії повітряними та кабельними лініями електропередач до багатоквартирних будинків.

Обслуговуюча організація будинку (Яготинська ЖЕК), відповідає за ремонт внутрішньо-будинкових мереж електропостачання до вводу в квартиру.  

Сама якість електроенергії, її параметри визначаються нормативним документом ГОСТ-13109-97, який діє в Україні. Він визначає допустимі короткочасні можливі коливання рівня напруги  10% від номінальної.

Взаємовідносини між побутовими споживачами та енергопостачальниками регулюються Правилами користування електричною енергією для населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 № 1357 (зі змінами від 23.08.2016) (далі – ПКЕЕН).

Відповідно до положень пункту 38 ПКЕЕН енергопостачальник, зокрема зобов'язаний забезпечувати надійне постачання електричної енергії згідно з умовами ліцензій та договором; приймати письмові та усні повідомлення (у тому числі засобами зв'язку) побутових споживачів щодо порушення електропостачання або порушення параметрів якості електричної енергії, а також вживати заходи до відновлення електропостачання та приведення показників якості у відповідність з вимогами нормативних документів.

Згідно з положеннями пунктів 49 – 51 ПКЕЕН у разі порушення енергопостачальником умов договору побутовий споживач викликає представника енергопостачальника для складання та підписання акта-претензії побутового споживача, в якому зазначаються терміни, види, відхилення показників з надання послуг тощо (форму типового акта-претензії наведено у додатку 2 до ПКЕЕН).

Акт-претензія складається побутовим споживачем та представником енергопостачальника і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника енергопостачальника протягом 3 днів з дня звернення у містах, або 7 днів - у сільській місцевості побутовий споживач має право скласти акт-претензію у довільній формі. У разі відмови представника енергопостачальника від підписання акту, акт вважається дійсним, якщо його підписали не менше ніж три побутових споживача або побутовий споживач і виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоврядування.

Акт-претензія побутового споживача подається енергопостачальнику, який у десятиденний термін усуває недоліки або надає побутовому споживачеві обґрунтовану відмову щодо задоволення його претензій.

Відповідно до положень пункту 52 ПКЕЕН у разі відмови енергопостачальника провести необхідні заміри параметрів якості електричної енергії побутовий споживач має право сам організувати проведення таких замірів. Проводити заміри параметрів якості електроенергії може організація, яка має відповідні повноваження або дозволи. У цьому випадку енергопостачальник повинен відшкодувати витрати побутового споживача.

Проте не варто забувати і про відповідальність побутових споживачів за дотримання правил користування електроенергією. Так відповідно до п. 42 ПКЕЕН, побутовий споживач електричної енергії зобов'язаний:
- дотримуватися вимог нормативно-технічних документів та договору;
- забезпечувати належний технічний стан та безпечну експлуатацію своїх електроустановок та побутових електроприладів;
- забезпечувати збереження засобів обліку і пломб на них у разі розміщення засобу обліку в квартирі або на іншому об'єкті побутового споживача;
- невідкладно повідомляти енергопостачальника про недоліки в роботі засобу обліку;
- узгоджувати з енергопостачальником нові підключення та переобладнання внутрішньої електропроводки, здійснювані з метою збільшення споживання електричної потужності.
 
Саме порушення безпечної та належної технічної експлуатації своїх електричних приладів, є частою причиною їх перебійної роботи та виходом із ладу.
 
Саме так трапилось із власниками квартир, в яких вийшли із ладу індивідуальні котли опалення, адже сама експлуатація більшості котлів, передбачає його заземлення та встановлення якісного захисту від збільшення та зменшення напруги від її номінального значення.
 
Варто пам’ятати, що саме належна технічна експлуатація електричних приладів, якісне технічне обслуговування, монтаж та ремонт кваліфікованими спеціалістами – є запорукою їхньої довгої та безперебійної роботи.

« повернутися до розділу «Новини громади»

Код для вставки на сайт