Про стан роботи зі зверненнями громадян у Яготинській міській раді за І півріччя 2022 року
За звітний період робота зі зверненнями громадян у Яготинській міській раді проводилась у порядку визначеному Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують роботу зі зверненнями.
Протягом першого півріччя 2022 року до Яготинської міської ради надійшло – 763 звернень громадян. З них 53 зареєстровано на особистому прийомі, на які надані роз’яснення. Письмових заяв надійшло - 710. Станом на 30.06.2022 розглянуто та надано відповіді на 524 звернення, на контролі залишається 156. Заявникам надаються відповіді, роз'яснення щодо ситуацій, які спричинили виникнення звернень.
На особливому контролі у міській раді перебувають звернення громадян пільгової категорії населення. Зокрема, до Яготинської міської ради надійшло: 21 звернення від учасників бойових дій та учасників АТО, 18 - від осіб з інвалідністю, 15 – з питань дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, від ветеранів праці - 5, від учасників ліквідації аварії та осіб потерпілих від ЧАЕС - 4, інвалідів війни – 4. Такі звернення, згідно з вимогами чинного законодавства, розглядаються першочергово.
Значну частину звернень складають звернення людей пенсійного віку. Таких зареєстровано - 52.
Громадяни найчастіше порушували питання землекористування:
- надання дозволу на виготовлення та затвердження технічної документації із землеустрою;
- надання дозволу на виготовлення та затвердження проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у приватну власність різного цільового призначення;
- оформлення присадибних земельних ділянок.
Станом на 30.06.2022 звернень щодо питань землекористування до Яготинської міської ради надійшло – 429 (56,2%).
Також у зверненнях порушувались питання комунального господарства: забезпечення водопостачанням, благоустрою території, санітарно-технічного обслуговування житлових будинків, випилювання аварійних дерев та інше. Кількість таких звернень складає 35 (4,5%).
Спеціалістами, відповідальними за вирішення порушених питань, комісійно здійснювались виїзди за місцем проживання заявників, проведено роз’яснення жителям міста та інших населених пунктів громади про їх права та обов’язки при використанні земельних ділянок, Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць.
Звернень з питань соціального захисту населення, зокрема надання матеріальної допомоги на лікування, поховання та для поліпшення матеріально-побутових умов надійшло до міської ради – 73 (9,5%).
Актуальні питання, що відображалися у зверненнях громадян за звітний період стосувалися:
- житлової політики – 42 (5,5%);
- будівництва та територіально-адміністративного устрою – 29 (3,8 %);
- торгівлі – 19 (2,4%);
- сім’ї та дітей – 15 (1,9%);
- охорони здоров’я – 13 (1,7%);
- культури та культурної спадщини - 6 (0,78%);
- транспорту - 4 (0,52%);
- освіти - 4 (0,52%);
- органів виконавчої влади та місцевого самоврядування - 4 (0,52%);
- інші – 90 (11,8%)
За результатами розгляду усім громадянам надавалися обґрунтовані письмові відповіді та відповідні дозволи.
Колективних звернень за 6 місяців зареєстровано 11. Основні питання цих звернень - це питання благоустрою, транспортного сполучення, комунального господарства, освіти. Депутатських звернень в міській раді зареєстровано – 15.
Через урядову «гарячу» лінію надійшло 64 звернення. Питання, які порушувались в таких зверненнях, стосувались надання невідкладної медичної допомоги, надання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам та пільговим категоріям населення, надання житла, процесу декомунізації та перейменування вулиць, тощо. На всі звернення надані відповіді у встановлені законом терміни .
За звітний період зареєстровано 5 запитів про надання інформації відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» від фізичних, юридичних осіб та громадських об’єднань. Запитувачі зверталися з проханням надати інформацію щодо діяльності місцевих органів влади, фінансової політики, оплати праці, земельних відносин. На всі запити надані відповіді у встановлені законодавством терміни.
Протягом звітного періоду на засіданнях сесії міської ради розглянуто 359 заяви та прийнято 351 рішення з питань землекористування.
За 6 місяців 2022 року на засіданнях виконкому розглянуто та прийнято 117 рішень на звернення юридичних і фізичних осіб з різних питань. Зокрема, це рішення про зміну поштової адреси, про надання дозволу на виготовлення проєктної документації на підключення будинку до міських мереж водопостачання, про зарахування на квартирний облік та надання матеріальної допомоги на лікування, про розгляд заяви громадян про призначення опікуна над недієздатною особою та інші. Рішеннями виконкому 21 особі протягом звітного періоду надано матеріальну допомогу на лікування та на придбання ліків на загальну суму 70 510, 00 грн.
Також забезпечується прийом електронних звернень громадян через офіційний сайт Яготинської міської ради, де громадяни мають можливість у зручний для них час залишити своє електронне звернення до міського голови та до інших посадових осіб міської ради.
Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, вирішення порушених у них питань, задоволення законних прав та інтересів громадян у сфері реалізації їх права на звернення є одним із пріоритетних завдань і знаходиться на постійному контролі керівництва міської ради, навіть у період воєнного стану в Україні.