Мистецька школа теж має бути новою
Процес реформування освіти безпосередньо стосується і мистецької освіти, яка законодавчо відокремлена в самостійну галузь, що закріплено в документах Нової української школи.
Сучасний етап життя держави формує соціальне оновлення суспільства та відношення до мистецької освіти.
Метою сучасної мистецької школи повинна стати реалізація закладена в людині можливостей індивідуального виховання особистості. Здійснення цієї мети і вимагає нових ідей та підходів в мистецькій освіті.
Тож, мистецька школа, теж має бути новою – а саме, наповненою таким змістом, який потрібен кожному учневі для самооцінки та орієнтування у сучасному просторі.
З 1 вересня 2022 року школа починає працювати за новими освітніми програмами початкової мистецької освіти.
Початкова мистецька освіта – перший рівень спеціалізованої мистецької освіти, яка здобувається на першому-третьому рівнях національної рамки кваліфікацій, та може здобуватися паралельно з трьома рівнями повної загальної середньої освіти.
Початкова мистецька освіта поділяється на такі підрівні:
елементарний, стандартною тривалістю 4 роки, що завершується з паралельним здобуттям початкової загальної середньої освіти;
базовий (середній), стандартною тривалістю 4-5 років, що завершується з паралельним здобуттям базової загальної середньої освіти;
поглиблений, стандартною тривалістю 2 роки, що завершується з паралельним здобуттям повної загальної середньої освіти.
Здобуття початкової мистецької освіти на елементарному підрівні має на меті раннє виявлення та розвиток індивідуальних здібностей учня в обраному виді мистецтва, формування відповідних знань, умінь, навичок та розуміння.
Базовий підрівень початкової мистецької освіти формує теоретичні та практичні, у тому числі виконавські уміння, для соціалізації та самореалізації учня в обраному виді мистецтва.
Законом України «Про освіту», Положенням про мистецьку школу мистецьким закладам дано право розробляти, схвалювати та затверджувати власні Освітні програми, на основі Типових освітніх програм, які є єдиним комплексом освітніх компонентів (предметів вивчення, дисциплін, індивідуальних занять та контрольних заходів) спланованих та організованих для досягнення визначених результатів навчання.
Інформує директор Яготинської
дитячої музичної школи
Тетяна Єрмоленко