Діяльність Яготинського інклюзивно-ресурсного центру

Дата: 16.09.2022 13:03
Кількість переглядів: 466

Фото без описуДиректор Яготинського інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) Трішина Вікторія та практичний психолог Любенко Яна взяли участь  у семінарах онлайн-тренінгу "Перша психологічна допомога. Аспекти роботи з дітьми в надзвичайних ситуаціях" і стали учасниками фіт-бек сесії за програмою курсу "Слово, що радує".

Освітня безбар’єрність – створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, включаючи освіту протягом життя, а також перенавчання та опанування додатковими навичками. В умовах воєнного стану це ще й забезпечення сталості навчання та охоплення послугами дітей з особливими освітніми потребами психолого-педагогічними послугами.

У Київській області збережено мережу інклюзивно-ресурсних центрів. Воєнний стан вніс корективи в їхню діяльність, зокрема в частині надання дітям з особливими освітніми потребами (ООП) психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг. Додаткові заняття проводяться в ІРЦ для осіб з ООП, які тимчасово зараховані до закладів освіти або долучені до освітнього процесу на тимчасовій території проживання.

Під час війни ІРЦ також стали осередками надання комплексу соціальної та психолого-педагогічної допомоги, організовуючи додаткові послуги населенню громад.

13 вересня 2022 року Центром підтримки інклюзивної освіти була проведена нарада для директорів інклюзивно-ресурсних центрів за участі Жанни Осипенко, заступника голови Київської обласної державної адміністрації, та Наталії Бендерець, в.о. ректора КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

Під час заходу присутні мали змогу обговорити такі питання:

виклики сьогодення: освіта дітей з особливими освітніми потребами в Київській області – доповідач Жанна Осипенко, заступник голови Київської обласної державної адміністрації;

особливості діяльності інклюзивно-ресурсних центрів в умовах воєнного стану – доповідач Олена Дерій, методист центру підтримки інклюзивної освіти інституту;

співпраця інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти в організації системного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами – доповідач Тамара Луценко, методист центру підтримки інклюзивної освіти інституту;

алгоритм проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, які знаходяться за кордоном та на окупованих територіях – доповідач Галина Слободанюк, в.о. завідувача центру підтримки інклюзивної освіти інституту.

Учасники наради також обговорили актуальні питання організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів під час воєнного стану.

З метою узагальнення сильних і слабких сторін дитини, поточного рівня знань, умінь і навичок та формулювання перспективних (максимум на навчальний рік) навчальних цілей у різних сферах розвитку, фахівцями Яготинського ІРЦ в період з 12-16.09.2022 проведено комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку 7 дітям (2 шкільного віку та 5 дошкільного віку). За результатами комплексної оцінки вcтановлено наявність у дітей особливих освітніх потреб, підготовлено висновки, розроблено  рекомендації щодо організації  освітнього простору та здійснення необхідних адаптацій і модифікацій освітнього процесу. Також було надано методологічну допомогу педагогічним працівникам та психолого-педагогічне консультування батькам дітей.

Фахівцями ІРЦ надано 7 корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дітей. Це компенсація порушень мовленнєвого розвитку та  формування навичок вільної комунікації, подолання порушень фізичного розвитку з урахуванням механізмів їх виникнення та з опорою на найбільш збережені функціональні системи розвитку організму дитини. Особливої уваги  приділялось дітям з вимушено переселених сімей.

За запитами надано консультативну допомогу шкільним, дошкільним командам психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

За інформацією Яготинського інклюзивно-ресурсного центру.



« повернутися до розділу «Новини громади»

Код для вставки на сайт