Реформа початкової мистецької освіти сфери культури

Дата: 17.09.2022 17:25
Кількість переглядів: 266

Фото без описуВересень 2022 року для учнів Яготинської дитячої школи мистецтв розпочинається по новому, а саме, в початковій мистецькій освіті  сфери культури впроваджуються нові реформи. Міністерством культури було проведено перше спеціалізоване соціологічне дослідження, метою якого було вивчення ставлення батьків, учнів, викладачів  до роботи мистецьких шкіл в сучасному середовищі. Дослідження показало, що в мистецько-освітньому середовищі назрівала потреба внесення змін в систему навчання. Більшість батьків вбачають функцію мистецької школи в тому, щоб сформувати гармонійну, естетично-розвинену особистість, розвивати її мистецькі здібності та обирати самостійно предмети для вивчення. Батьків підтримали і викладачі мистецьких шкіл. Вони висловили переконання що, крім вище зазначених типів розвитку, треба сформувати в здобувачів освіти, виконавські навички та надати початкову професійну мистецьку освіту, а предмети вивчення в школах має обирати сама школа. Тому й назріла потреба розроблення концепції нової мистецької школи, відповідно до сучасних потреб.

Сучасна мистецька школа – це осередок творчого розвитку особистості та центр культурно-естетичного життя громадян України.

Освітня програма розроблена на виконання   ч. 7 ст. 21, ч. 3 ст. 33 Закону України "Про освіту", ст. 16 Закону України "Про позашкільну освіту", Концепції сучасної мистецької школи, затвердженої наказом Міністерства культури України від 20.12 2017 № 1433.

Початкова мистецька освіта поділяється на такі підрівні:

- елементарний, стандартною тривалістю 4 роки, що завершується з паралельним здобуттям початкової загальної середньої освіти;

- базовий (середній), стандартною тривалістю 4-5 років, що завершується з паралельним здобуттям базової загальної освіти.

Здобуття початкової мистецької освіти на елементарному підрівні має на меті раннє виявлення та розвиток індивідуальних здібностей здобувача, формування відповідних знань, вмінь, навичок необхідних для творчої реалізації.

Здобуття початкової мистецької освіти на базовому (середньому) дає можливість продовжити подальше здобуття музичної освіти професійного спрямування, удосконалити  набуті в процесі на елементарному рівні знань, навичок для використання у повсякденному житті та продовження навчання у професійних мистецьких закладах.

Завдяки здобутим знанням за новими освітніми програмами, здобувачі освіти мають можливість пізнати досягнення національного та світового мистецтва, мистецьких традицій свого народу, культурного розмаїття та застосовувати ці знання при оцінюванні творів мистецтва, культурно-мистецьких заходів, уміння висловлювати свої думки, образно мислити, творчо підходити до виконання любих завдань. Пізнання національно-світового мистецтва надає здобувачам вміння демонструвати свої досягнення публічно, володіти культурою публічного виступу, бути здатним до виконавства в мистецькому колективі і високорозвинутою, культурною людиною, представником громади та українського суспільства в цілому.

За інформацією Яготинської дитячої школи мистецтв


« повернутися до розділу «Новини громади»

Код для вставки на сайт