Про підсумки роботи Яготинського інклюзивно-ресурсного центру Яготинської міської ради

Дата: 23.09.2022 18:20
Кількість переглядів: 347

Фото без описуУ 2022/2023 навчальному році в умовах дії правового режиму воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022«Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України 24 лютого 2022 року№ 2102-IX (із змінами) освітній процес у закладах загальної середньої освіти, в яких навчаються діти з особливими освітніми потребами, в т. ч. спеціальних, організовується відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» інших актів законодавства з урахуванням безпекової ситуації.

Діти з особливими освітніми потребами є найбільш вразливою категорією серед здобувачів освіти, які в умовах воєнного стану потребують особливої підтримки та уваги. Важливо забезпечити продовження здобуття освіти такими дітьми із створенням всіх необхідних умов з наданням психолого-педагогічного супроводу та корекційно-розвиткових послуг незалежно від місця перебування таких учнів.

Яготинський інклюзивно-ресурсний центр Яготинської міської ради  працює згідно із змінами до положення про інклюзивно-ресурсний центр, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2022 № 979, у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для осіб, які здобувають загальну середню освіту та тимчасово перебувають за кордоном, або для осіб, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, під час переходу між рівнями освіти дія висновку, який використовувався у процесі здобуття освіти на попередньому рівні освіти, подовжується на строк дії воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду).

У такому випадку з метою визначення актуальних потреб та можливостей дитини, динаміки її розвитку вивчення дитини може проводитись командою психолого-педагогічного супроводу, якщо дитина навчається в інклюзивному класі (групі), або психолого-педагогічним консиліумом, якщо дитина здобуває освіту у спеціальному закладі освіти.

Повторна комплексна оцінка для таких здобувачів освіти має бути проведена не пізніше ніж через три місяці після припинення чи скасування  воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду), повернення здобувача освіти з закордону, виїзду його на підконтрольну Україні територію або повернення тимчасово окупованої території, на якій проживає здобувач освіти, під загальну юрисдикцію України та відновлення конституційного ладу України на цій території.

В окремих випадках повторна комплексна оцінка розвитку дитини між рівнями освіти  може бути проведена в онлайн режимі фахівцями ІРЦ, які проводили первинну оцінку розвитку, здійснювали супровід цієї дитини в освітньому процесі та слідкували за динамікою її розвитку.

В окремих випадках, коли проведення комплексної оцінки було неможливим з певних причин, можливе зарахування учнів (вихованців) до спеціальних закладів освіти на підставі медичних документів, передбачених п. 6 розділу I Порядку зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів загальної середньої освіти, їх відрахування, переведення до іншого закладу освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 01.08.2018 № 831, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.08.2018 за № 945/32397, відповідно до профілю закладу освіти згідно п.6 Положення про спеціальну школу та п.8 Положення про навчально-реабілітаційний центр, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 221 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 № 1132), із обов’язковим проведенням вивчення розвитку дитини психолого-педагогічним консиліумом з метою визначення освітніх потреб, сильних та слабких сторін, надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо організації навчання.

У такому випадку комплексна оцінка має бути проведена фахівцями ІРЦ протягом трьох місяців від початку навчання у спеціальному закладі освіти.

Для дітей, які не проходили раніше комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи в ІРЦ, потребують її вперше, перебувають на тимчасово окупованих територіях та не мають можливості виїхати для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи, ІРЦ проводить таку оцінку з використанням доступних для батьків дитини засобів та способів зв’язку. Зокрема, батьки можуть подати документи онлайн в кабінеті користувачів в АС ІРЦ, після чого ІРЦ має доступним для батьків способом (у тому числі, у випадку відсутності телефонного зв’язку, через месенджери чи електронною поштою) встановити зв'язок з батьками ІРЦ та може отримати від батьків фото наявних додаткових документів, у тому числі медичних, продуктів діяльності дитини (малюнків, прописів, тощо), незавірених характеристик від педагогічних працівників, які раніше працювали з дитиною, тощо. Також, у випадку неможливості підключення онлайн, для здійснення відповідної оцінки батьки (інші законні представники дитини) можуть направити відеоматеріали, зняті особисто, щодо виконання дитиною запропонованих завдань, тощо. Фахівці (консультанти) ІРЦ дотримуються принципу конфіденційності щодо отриманих матеріалів, недопустимість використання отриманих фото та відео не за призначенням, недопустимість поширення чи демонстрації зазначених матеріалів будь-яким чином.

Надані висновки, оформлені відповідним чином в АС ІРЦ, чинні на території підконтрольній Україні для забезпечення освіти дітей. Повторна комплексна оцінка має бути проведена не пізніше ніж через три місяці після припинення чи скасування  воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду), виїзду здобувачів освіти на підконтрольну територію або повернення тимчасово окупованої території, на якій проживає здобувач освіти, під загальну юрисдикцію України та відновлення конституційного ладу України на цій території.                                       У виключних випадках для дітей, які не проходили раніше комплексну психолого-педагогічну оцінку в ІРЦ, потребують її вперше та перебувають закордоном, така оцінка в ІРЦ може бути проведена онлайн з врахуванням результатів оцінки, проведених закордоном, з використанням визнаних міжнародних діагностичних методик, що дають можливість визначити стан дитини, рівень інтелекту, тощо.

У Яготинській міській територіальній громаді (відповідно даних  Комунального некомерційного підприємства Яготинської міської ради «Яготинський центр первинної медико-санітарної допомоги»)  дитяче населення складає 6366 осіб дитячого населення  віком від 0 до 18 років в т.ч.: сільське дитяче населення громади – 1889 осіб та м. Яготина – 4468 осіб. З них з з особливими освітніми потребами 82 особи.

Станом на 23 вересня 2022 року  Яготинським ІРЦ  проведено  96 комплексних оцінок  розвитку дітей, з них 16  повторних.  За 2022 рік надано  2478 послуг, а саме:  1515 психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять, особлива увага приділяється дітям з ООП внутрішньо переміщених осіб, а також 510 консультацій батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами, 453 консультації заступникам з навчально-виховної роботи ЗЗСО, вчителям, асистентам вчителів. В Яготинській територіальній громаді  з інклюзивною формою навчання  сім  ЗЗСО, в них 26 класів, в яких навчається 32 учні та  п’ять  ЗДО, в яких функціонує 6 інклюзивних груп, в яких навчається та виховується 13 дітей. На обліку в Яготинському ІРЦ знаходиться 63 особи шкільного віку та 19 дітей-дошкільників.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р.   № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр (зі змінами)  відповідно до функцій в центрі ведуться: реєстр дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі; реєстр закладів освіти, а також реєстр фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою. Розроблений річний план ІРЦ, річні плани фахівців (консультантів), тижневе навантаження, журнал відвідування дітей. Ведеться журнал надання консультацій. Налагоджена взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання; надається методична допомога, консультації батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям, а також консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів, надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей. Ведеться моніторинг динаміки  розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються.  Педагогічні працівники  працюють в АС ІРЦ, забезпечують своєчасне, достовірне внесення заяв, які подаються представниками дитини, з внесенням необхідної інформації, формують остаточні та повторні висновки на основі проведених заходів та внесеної достовірної інформації.

Фахівці ІРЦ постійно підвищують свій фаховий рівень. Постійно, на протязі року, беруть участь в інструктивно-методичних нарадах проведених МОН та департаментом освіти і науки КОДА, ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КОІПОПК. Опрацювали зміни до нормативно-правових документів Кабінету Міністрів України, що набрали чинності з 1 січня 2022 року і регулюють  організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми  потребами. Нововведення посилюють співпрацю  між ЗЗСО та інклюзивно-ресурсним центром.

Фахівцями опрацьовані:

Методичні рекомендації для інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення категорій( типології) освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в освітньому процесі.

Методичні рекомендації  для закладів загальної середньої освіти щодо визначення рівня підтримки в освітньому процесі закладів ЗЗСО.

Про визначення рівня підтримки у дітей з ООП,які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах.

Наразі продовжується проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

Що стосується господарської частини: проведений ремонт ганку (аварійний вихід з кабінету лікувальної фізкультури та котельні), при  центральному вході залагоджена яма, підлагоджені та частково замінені водостічні труби.

       

Директор Яготинського

інклюзивно-ресурсного центру                                    Вікторія ТРІШИНА


« повернутися до розділу «Новини громади»

Код для вставки на сайт