Чим зайнятися з дітьми, поки немає світла

Дата: 06.02.2023 08:55
Кількість переглядів: 217

Фото без описуСтрах темряви – це, з одного боку, віковий страх у дітей, з іншого, один із наслідків хронічного стресу та травматизації. Для того, щоб підтримати дитину і не допустити загострення її стану, ми можемо запропонувати ігри. Гра – найпростіший спосіб трансформувати напругу.

Важливо пам’ятати:

коли один канал сприйняття депривований, в стані перезбудження чи неактивний, інші в більшому навантаженні та чутливості;

якщо ми переживаємо складний досвід і при цьому дієві, відчуваємо близькість, у нас залишається відчуття сили.

Ідеї ігор у темряві для дітей різного віку.

Аудіальні ігри та ігри зі словами:

співати хором;

грати на музичних інструментах;

грати на уявних музичних інструментах, видавати звуки, наче стукаємо в литаври, б’ємо в барабани, граємо на скрипці;

«Тарабарська мова» - говорити один з одним «тарабарською мовою», тобто вигаданою, намагаючись за інтонацією вгадати, про що говорить кожен;

разом промовляти скоромовки;

грати в «білі вихваляйки» - як-от, кричати «А я…!!!» і розповідати про те, що насправді вміємо та що вдалося;

«Alias» - вгадувати слово за описом, однак важливо не називати саме слово;

розповідати історії на задану тему;

розповідати щось, аби вкластися в одну хвилину;

«Голоси тварин» - хтось видає звук, інші вгадують; хто вгадує перший, стає ведучим;

гра в слова - наступний гравець називає слово на останню букву слова попереднього гравця;

«На щастя, на жаль» - хтось вигадує ситуацію, а гравці по черзі пропонують продовження, починаючи зі слів «на жаль», а наступний гравець — «на щастя»;

«Спотворений телефон» - пошепки передавати слово один одному, наприкінці дізнаємося, що почув останній гравець;

«Казка» - скласти казку, коли кожен говорить по реченню;

«Навспак» - говорити слова навпаки, не записуючи їх; наприклад, «чайник» — «кинйач», «стіна» — «анітс»;

«Я загадав» - розказати про загадане слово, не називаючи його; наприклад, «Я загадав — білий, холодний, скрипить під ногами, тане…»;

Загадати предмет - усі інші мають його вгадати, ставлячи запитання, на які ведучий може відповісти лише «так» чи «ні»;

"Рима" - назвати чотири (або два) випадкових слова, до яких треба віднайти риму або вигадати вірш на 4 рядки;

«Буква» - назвати слова тільки на задану букву, варіант для дорослих: назвати слова на загадану букву, які можна покласти в трилітрову банку;

"Шукаємо схожість" - назвати два випадкових слова, а інші мають відгадати, чим вони можуть бути схожі;

«Чарівна мова» - для дітей, які вчаться розбирати слова на склади, можна говорити слова, додаючи додатковий склад «жи», «ма», чи «хрю»;

«Дурниці» - вигадувати початок речення, до якого потрібно придумати абсолютно «пришелепкувате» й нереальне продовження;

"Знайти асоціації" - один гравець називає слово, наступний — свою асоціацію до цього слова; дітям можна пояснити так:

«Перше, що спадає на думку, коли чуєш це слово»;

«Це слово вміє…». Описати слово його «вміннями»;

«Слово, якого немає» - вигадувати слова, яких не існує та що вони могли б означати мовою іншопланетян.

Важливо торкатися до дитини, тільки попереджуючи її та коли отримаєте дозвіл. Пам’ятайте, що в темряві відчуття доторків буде сприйматися посилено.

Для контакту із тілом можуть бути потрібні пледи, щоби накритися і відчувати більшу безпеку, льодяники, які можна розсмоктувати, щоби відчувати смак, жувальні гумки, вода, а також іграшки, які можна стискати в руках, «поп-іти».

Тілесні ігри можуть бути такі:

«Азбука Морзе» - передавати прості слова доторками, однак заздалегідь треба вивчити кілька літер;

«Круг любові» - взятися за руки, гравці мають обережно стиснути долоню тому, хто сидить за ними за годинниковою стрілкою;

«Чарівні доторки» - уявити, що тіло — це музичний інструмент і кожна частина тіла виконує певний звук; тоді торкатися до дитини долонею, щоби вона співала, мугикала, кукурікала тощо;

відбивати ритм разом - це може бути знайома пісня, також можна створювати загальний ритм (наприклад, дощу), пропонувати стукати ритм зубами, клацати язиком, відбивати долонею, ногами абощо;

обіймати один одного та цілувати різними обіймами і поцілунками (для батьків та дітей), як-от, помаранчевими, полуничними, веселковими, квадратними тощо;

танцювати під уявну мелодію чи під спів пісень;

передавати предмет у колі, коли в гравців заплющені очі.; тоді торкатися його і вгадувати, що це, чи пропонувати, як його можна використовувати;

«Доторки — незнайомці» - торкатися долонь ведучого тільки приємними доторками, щоби ведучий вгадав, хто торкається;

Уявити, що потрапив на нову планету, на якій немає звичного світла, а потім — уявити, як на ній можна адаптуватися;

зробити собі хатинку із подушок і ковдр;

якщо простір знайомий та безпечний, грати в «бабу куцю»; тоді ведучий має зловити гравців, які плескають у долоні.

Якщо є ліхтарик:

грати в тіньовий театр руками - створювати руками різні фігурки;

грати в тіньовий театр, використовуючи іграшки; треба підсвічувати їх, аби була тінь;

зробити проєктор зі стаканчика та плівки;

дивитися крізь друшляк на «зірки».

Інформує Служба у справах дітей та сім"ї

Яготинської міської ради


« повернутися до розділу «Новини громади»

Код для вставки на сайт