Інформація про початок громадського обговорення проєкту рішення Яготинської міської ради «Про припинення діяльності шляхом ліквідації Двірківщинської філії Яготинського ліцею №3 Яготинської міської ради»

Дата: 10.07.2023 15:12
Кількість переглядів: 308

Фото без описуНайменування організатора громадського обговорення:

Яготинська міська рада

Мета: врахування думки жителів Яготинської міської територіальної громади щодо припинення діяльності шляхом ліквідації Двірківщинської філії Яготинського ліцею №3 Яготинської міської ради (далі – Філія).

Обґрунтування:

Відповідно до Закону України «Про освіту»,наказу Міністерства освіти і науки України від 06.12.2017 № 1568 «Про затвердження Типового положення про філію закладу освіти», зареєстрованого в Міністерствіюстиції України02 січня 2018 р. за № 1/31453, філія закладу освіти – це територіально відокремлений структурний підрозділ закладу освіти, що не має статусу юридичної особи і діє на підставі положення, затвердженого засновником відповідного закладу освіти.

Створює, змінює тип, ліквідовує та реорганізовує філію закладу освіти Засновник.

У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.

Період реформ, розпочатий Міністерством освіти і науки України, поставив питання реорганізації закладів освіти у сільській місцевості на одне з перших місць на порядку денному. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому й не дивно, що чимало навчальних закладів стали напівпорожніми. Найгостріше проблема малокомплектності проявляється у селах. Адже не можна надати якісної освіти у школі, де навчаються кілька дітей, чи витрачати бюджетні кошти, виділені на освітню галузь, на утримання кількох малокомплектних закладів загальної середньої освіти. Перед місцевою владою постає питання, утримувати ці школи (заопалення, електроенергію, зарплати працівників та ін. громада платить із власного бюджету) чи перевести дітей до більших шкіл та забезпечити там кращі умови навчання завдяки вивільненим коштам.

На даний час на території сіл Двірківщина, Воронівщина, Кайнари, селища Черняхівка  Бориспільського району Київської області зареєстровано 26 дітей  віком від 0 до 6  років, з них: 3 дітей не проживають в с.Двірківщина, 5 дітей в 2023-2024 н.р. йдуть до першого класу, 9 - мають вік до 3 років, тому ЗДО ще відвідувати не можуть).

Проєктна потужність закладу  192 місць.

Перспективна мережа Філії:

Клас

Кількість дітей

2023-2024 н.р.

2024-2025 н.р.

2025-2026 н.р.

2026-2027 н.р.

2027-2028 н.р.

2028-2029 н.р.

1

5

4

4

3

6

3

2

0

5

4

4

3

6

3

2

0

5

4

4

3

4

5

2

0

5

4

4

5

9

5

2

0

5

4

6

6

9

5

2

0

5

7

8

6

9

5

2

0

8

7

8

6

9

5

2

9

5

7

8

6

9

5

Всього:

47

46

43

38

38

32

 

Перспективна мережа Філії дозволяє зробити висновок про подальше зменшення контингенту учнів.

Відповідно до п.2 ст.12 Закону України «Про повну загальну середню освіту» кількість учнів у класі (наповнюваність класу) комунального закладу освіти не може становити менше 5 учнів.

Вартість утримання 1 дитини у Філії становила 76677 (сімдесят шість тисяч шістсот сімдесят сім грн. 00 коп.) на рік в той час, як в Яготинському ліцеї №3 на утримання 1 дитини витрачається 22745 (двадцять дві тисячі сімсот сорок п’ять грн. 00 коп.) за рік. Різниця між річною вартістю навчання дитини у Філії та в Яготинському ліцеї №3 складає 53932 (п’ятдесят три тисячі дев’ятсот тридцять дві грн. 00 коп.) і з кожним роком ця різниця буде збільшуватися.

Наявність у закладі освіти кількості класів із меншою наповнюваністю учнів, ніж розрахункова (18 учнів у класі), призводить до дефіциту освітньої субвенції у місцевому бюджеті та потреби спрямовувати власні кошти на виплату заробітної плати педагогічним працівникам. Яготинська міська територіальна громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги, утримання технічного персоналу, безкоштовне харчування учнів пільгових категорій, підвезення учнів, оплату енергоносіїв та інше. На утримання Філії видатки з державного та місцевих бюджетів за рік становлять 5438963 (пֹ’ять мільйонів чотириста тридцять вісім тисяч дев’ятсот шістдесят три грн.).

Питання не лише у коштах, але й якості освіти, яку отримують учні таких шкіл. Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навички спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навички, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні.

Мова йде про оптимізацію мережі закладів освіти, мета якої не в тому, щоб перекрити дітям доступ до отримання знань, а, насамперед, у тому, щоб дати здобувачам освіти належні умови для навчання – якісну матеріально-технічну базу, а головне – високий рівень освіти.

Нормативне забезпечення:

Конституція України, Указ Президента України від 24 лютого 2022 року  № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про правовий режим воєнного стану», постанова Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. №777 «Про затвердження Положення про освітній округ», Господарський кодекс України, Цивільний кодекс України, Бюджетний кодекс України.

 Формат проведення громадського обговорення:

Враховуючи вимоги ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», п.3 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року  № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», пропозиції та зауваження приймаються:

в електронному вигляді на електронну адресу: jg_osvita@ukr.net.

у письмовій формі за адресою: вул.Незалежності, 110, м.Яготин, Бориспільський р-н, Київська обл., 07700 (1 поверх, каб.101); 

шляхом залишення звернень та пропозицій у скриньці, розміщеній за адресою: вул.Незалежності, 110, м.Яготин, Бориспільський р-н, Київська обл., 07700 (1 поверх).

Пропозиції та зауваження приймаються до розгляду лише при наявності прізвища, ім’я та по батькові, контактної інформації заявника.

Пропозиції, розповсюджені через соціальні мережі, враховуватись не будуть.

До участі в обговоренні запрошуються всі мешканці Яготинської міської територіальної громади.

Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення:

Відділ освіти Яготинської міської ради, за адресою: вул.Незалежності, 110, м.Яготин, Бориспільський р-н, Київська обл., 07700.

Електронна пошта: jg_osvita@ukr.net.

Надання консультації щодо предмету публічного громадського обговорення у телефонному режимі за номером: (04575)5-56-48(до 21липня  2023, з 8-00 до 12-00).

Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Комаренко Світлана Олексіївна.

Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором за узагальненої інформації Відділу освіти Яготинської міської ради. 

Після отримання пропозицій та зауважень, проведеного аналізу, відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на офіційному веб-сайті Яготинської міської ради та Відділу освіти Яготинської міської ради.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора