Організація інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти
8 грудня 2023року на базі ЗДО №1 «Зіронька» відбулося засідання професійної спільноти директорів закладів дошкільної освіти на тему «Особливості організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти». Захід відбувся у форматі круглого столу та мав на меті удосконалити професійний рівень керівників щодо впровадження інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти.
Розпочала роботу Оксана Миненок, директор Яготинського ЦПРПП, з обґрунтування теми та мети засідання, висвітлила питання щодо стратегічних цілей державної політики у сфері інклюзивної освіти, яка задовольняє особливі освітні потреби всіх учасників освітнього процесу, а також акцентувала увагу директорів закладів дошкільної освіти на змінах, які відбулися у нормативно-правовій базі з інклюзивної освіти.
З використанням інноваційних технологій відбулася презентація досвіду роботи директора ЗДО № 1 «Зіронька» Лілії Гаврущенко щодо забезпечення навчання дітей з особливими освітніми потребами, в якій розкрито особливості впровадження інклюзивної освіти у дошкільних закладах, адже в сучасній освітній практиці поняття «інклюзивного навчання» використовується стосовно дітей з особливостями психофізичного розвитку і являє собою систему освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, урахування багатогранності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників. В контексті даної теми розглянуто питання нормативно-правового забезпечення інклюзивного навчання, удосконалення змісту інклюзивної компетентності педагогічних працівників, оцінки загального розвитку та організації освітнього і корекційно-розвиткового процесу для дітей з особливими освітніми проблемами.
Практичний психолог ЗДО № 1 «Зіронька» Лілія Коцюба доповнила теоретичний блок засідання тренінговим заняттям для учасників за темою:«Особливості інклюзивного навчання в системі освіти й формування толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами». Основними завданнями тренінгу було:визначити якості педагога, який працює з дитиною з особливими освітніми потребами, сформувати толерантне ставлення дошкільників і педагогів до дітей з особливими освітніми потребами, ознайомити учасників заняття із принципом злагодженості роботи під час освітнього процесу. Також було переглянуто відео-мультфільм, проведено ряд розвивальних вправ та завдання на створення емоційно-комфортної атмосфери довіри, розкутості, подолання сором`язливості, що сприяло результативності спільної роботи учасників засідання.
На завершення засідання Оксана Вікторівна рекомендувала директорам закладів дошкільної освіти контролювати забезпечення якісною освітою усіх дітей, зокрема дітей з особливими освітніми потребами. Також забезпечувати принцип поваги та гідності, самостійності дітей з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної освіти, систематично контролювати роботу команди психолого-педагогічного супроводу та створювати розвивальне освітнє середовище, удосконалювати роботу із взаємодії з родинами.
Яготинського ЦПРПП